Institucionální rámec genderovaného přístupu ke středoškolskému vzdělání

Na princip rovnosti příležitostí žen a mužů můžeme pohlížet jako na soubor opatření, která jsou uplatňována a realizována k odstranění genderových nerovností ve společnosti. Netýkají se ale výhradně pouze pracovního trhu. Genderová nerovnost se vytváří a reprodukuje již ve vzdělanostním procesu. Zde...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Hynková, Martina (Autor práce)
Další autoři: Jarkovská, Lucie, 1978- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2007.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/137013/fss_b/
Obálka
LEADER 08645ctm a22015017a 4500
001 MUB01000509498
003 CZ BrMU
005 20071211102058.0
008 070626s2007 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2014-04-10 
035 |a (ISMU-VSKP)138092 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD031 
072 7 |a 316.4/.7  |x Sociální interakce. Sociální komunikace  |2 Konspekt  |9 18 
080 |a 342.722  |2 MRF 
080 |a 316.66-055.1/.3  |2 MRF 
080 |a 373.5/.6+377.1/.3  |2 MRF 
080 |a 37.0  |2 MRF 
080 |a 331.54  |2 MRF 
080 |a (043)378.22  |2 MRF 
080 |a 316.4/.7  |2 MRF 
100 1 |a Hynková, Martina  |% UČO 137013  |* [absolvent FSS MU]  |4 dis 
242 1 0 |a Institutional frame of gendered approach to secondary education  |y eng 
245 1 0 |a Institucionální rámec genderovaného přístupu ke středoškolskému vzdělání  |h [rukopis] /  |c Martina Hynková. 
260 |c 2007. 
300 |a 61 l. :  |b tab., grafy. 
500 |a Vedoucí práce: Lucie Jarkovská. 
502 |a Bakalářská práce (Bc.)--Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, 2007. 
520 2 |a Na princip rovnosti příležitostí žen a mužů můžeme pohlížet jako na soubor opatření, která jsou uplatňována a realizována k odstranění genderových nerovností ve společnosti. Netýkají se ale výhradně pouze pracovního trhu. Genderová nerovnost se vytváří a reprodukuje již ve vzdělanostním procesu. Zde stále dochází k genderové segregaci dívek a chlapců do těch kterých oborů a směrů. Tato práce mapuje problematiku rovného přístupu ke vzdělání, resp. genderově diferencovanou volbu, jenž stojí před žákyněmi a žáky základních škol při ukončování povinné školní docházky. Zejména se pak zaměřuje na institucionální rámec, jenž má spolu s ostatními oblastmi (rodina, vrstevníci aj.) výrazný vliv na výběr další vzdělanostní dráhy, v tomto případě střední školy/odborného učiliště. Tento institucionální rámec je tvořen institucemi školskými a zaměstnaneckými, které spolu vzájemně kooperují. Pro hledání odpovědi na výzkumnou otázku „Jaké institucionální faktory ovlivňují vzdělanostní segregaci dívek a chlapců“ jsem vycházela z realizovaných i právě probíhajících výzkumů na tomto téma podniknutých na českém poli. Práce dále definuje princip a provádění rovných příležitostí ve vzdělání v praxi. Pojednává rovněž o propojenosti vzdělanostní segregace s následnou segregací profesí na trhu práce, jenž spoluutváří pozici a hodnotu jedince na pracovním trhu.  |% cze 
520 2 9 |a The principle of equal opportunities for women and men may be regarded as a set of precautions which are applied to eliminate gender inequalities in society. However, they are not concerned exclusively with the job market. Gender inequalities are already created and reproduced during the education process in which girls and boys are segregated to orientate into certain fields. The thesis aims at equal opportunities in education, more precisely, a gender-motivated choice which schoolchildren in general face when finishing compulsory education. It is primarily concerned with an institutional frame which influences, together with the psychological environment (a family, peers etc.) the choice of a further educational career, i.e. secondary schools or training schools. The institutional frame consists of school and occupational institutions that co-operate. What became basic for a research question “What are institutional factors that influence segregation in girls’ and boys’ education?” were both already realized and current researches in this field conducted in the Czech Republic.  |9 eng 
650 0 7 |a gender  |7 ph175751  |2 czenas 
650 0 7 |a rovné postavení mužů a žen  |7 ph125244  |2 czenas 
650 0 7 |a stereotypy  |7 ph126102  |2 czenas 
650 0 7 |a střední školy  |7 ph116320  |2 czenas 
650 0 7 |a volba povolání  |7 ph127220  |2 czenas 
650 0 7 |a vzdělávání  |7 ph127311  |2 czenas 
650 0 9 |a education  |2 eczenas 
650 0 9 |a gender equality  |2 eczenas 
650 0 9 |a gender  |2 eczenas 
650 0 9 |a secondary schools  |2 eczenas 
650 0 9 |a stereotypes  |2 eczenas 
650 0 9 |a vocational guidance  |2 eczenas 
655 7 |a bakalářské práce  |7 fd132403  |2 czenas 
658 |a Sociologie  |b Genderová studia  |c FSS B-SO SO, GS (GS)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Jarkovská, Lucie,  |d 1978-  |7 mzk2003187641  |% UČO 21642  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra sociologie  |7 kn20110128009  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/137013/fss_b/ 
CAT |c 20070626  |l MUB01  |h 0452 
CAT |c 20071001  |l MUB01  |h 0108 
CAT |c 20071003  |l MUB01  |h 2203 
CAT |a FALTYSKOVA  |b 02  |c 20071211  |l MUB01  |h 1020 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1813 
CAT |c 20080429  |l MUB01  |h 1828 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20091102  |l MUB01  |h 0607 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20091103  |l MUB01  |h 0129 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 0151 
CAT |c 20091203  |l MUB01  |h 1834 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20091219  |l MUB01  |h 0738 
CAT |c 20100428  |l MUB01  |h 1001 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100501  |l MUB01  |h 1132 
CAT |a BATCH-UPD  |b 00  |c 20100929  |l MUB01  |h 0321 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 1904 
CAT |c 20110627  |l MUB01  |h 2312 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20110809  |l MUB01  |h 1434 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20110809  |l MUB01  |h 1436 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20110809  |l MUB01  |h 1437 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0102 
CAT |c 20120610  |l MUB01  |h 1857 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130303  |l MUB01  |h 0905 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130530  |l MUB01  |h 0752 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130806  |l MUB01  |h 0736 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20131218  |l MUB01  |h 1522 
CAT |c 20140127  |l MUB01  |h 1833 
CAT |c 20140410  |l MUB01  |h 1149 
CAT |c 20150703  |l MUB01  |h 1019 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1437 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1357 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151225  |l MUB01  |h 2247 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160413  |l MUB01  |h 0954 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160714  |l MUB01  |h 0816 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160714  |l MUB01  |h 0823 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160714  |l MUB01  |h 0828 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160714  |l MUB01  |h 0832 
CAT |c 20161008  |l MUB01  |h 2235 
CAT |c 20170112  |l MUB01  |h 1615 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170215  |l MUB01  |h 0814 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170215  |l MUB01  |h 0817 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170215  |l MUB01  |h 0826 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170215  |l MUB01  |h 0829 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170216  |l MUB01  |h 0755 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170216  |l MUB01  |h 0758 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170216  |l MUB01  |h 0802 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170216  |l MUB01  |h 0805 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170216  |l MUB01  |h 0815 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170216  |l MUB01  |h 0827 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170216  |l MUB01  |h 0833 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170221  |l MUB01  |h 0726 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170221  |l MUB01  |h 0729 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170221  |l MUB01  |h 0740 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170221  |l MUB01  |h 0743 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170221  |l MUB01  |h 0748 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170221  |l MUB01  |h 0757 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170222  |l MUB01  |h 0801 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170719  |l MUB01  |h 0818 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170719  |l MUB01  |h 0821 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170719  |l MUB01  |h 0830 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170719  |l MUB01  |h 0836 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170719  |l MUB01  |h 0842 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170719  |l MUB01  |h 0850 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180116  |l MUB01  |h 0858 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180116  |l MUB01  |h 0901 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180116  |l MUB01  |h 0906 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180116  |l MUB01  |h 0945 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180116  |l MUB01  |h 1010 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180116  |l MUB01  |h 1014 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180410  |l MUB01  |h 1242 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180410  |l MUB01  |h 1247 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180410  |l MUB01  |h 1308 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180410  |l MUB01  |h 1324 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180410  |l MUB01  |h 1424 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180410  |l MUB01  |h 1440 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180410  |l MUB01  |h 1444 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0925 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1914 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1125 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2014-04-10 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m BOOK  |1 FSS  |a Fakulta sociálních studií  |2 SKFSS  |b Sklad  |3 07/318 BAK  |5 4240745681  |7 El. verze dostupná z IS MU  |8 20071211  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |q 20170714  |r 20071211  |s dar 
AVA |a SOC50  |b FSS  |c Sklad  |d 07/318 BAK  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j SKFSS