Srovnání kurikulárních dokumentů českého a švédského základního školství

Bakalářské práce s názvem Srovnání kurikulárních dokumentů českého a švédského základního školství se zaměřuje na analýzu a následné srovnání kurikulárních dokumentů základního školství na státní úrovni v rámci zamýšleného kurikula. V teoretické část nejdříve definuje obor srovnávací pedagogika, jak...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Ječmínková, Andrea (Autor práce)
Další autoři: Vidláková, Jitka, 1979- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2007
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/109695/ff_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Bakalářské práce s názvem Srovnání kurikulárních dokumentů českého a švédského základního školství se zaměřuje na analýzu a následné srovnání kurikulárních dokumentů základního školství na státní úrovni v rámci zamýšleného kurikula. V teoretické část nejdříve definuje obor srovnávací pedagogika, jako nástroj komparace pedagogických jevů, základní pojmy důležité pro porozumění textu a možnosti srovnatelnosti vzdělávacích systémů. V samotné praktické části pak hodnotí obsahy jednotlivých dokumentů, jejich vzájemnou provázanost, cíle, prostředky a metody, jak těchto cílů dosáhnout a vzájemné odlišnosti. Zaměřuje se také na žáka, jako na objekt vzdělávání a zároveň jako člena společnosti společnosti.
The Bachelor thesis called A comparison of the Czech and Swedish curricular documents of the basic education concentrates on analysis and following comparison of curricular documents on the state level and in terms of planned curriculum. In its theoretical part, first the basic definition of the comparative pedagogy as a tool for comparing educational features is given then come basic definitions that help understand the following text and finally the possibilities of educational systems comparision ends the frist part of the thesis.The practical part gives the evaluation of the contents of each document, how the documents in each state influence each other, their goals, aim and methods, how to reach the goals and it also provides the comparison of their differences. The thesis also concentartes on a pupil as an educational object and at the same time as a part of society.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jitka Redlichová
Fyzický popis:56 l.