Vliv rozvodu na dítě ve školním prostředí (první stupeň základní školy)

Tato bakalářská práce se zabývá vlivem rozvodu na dítě ve školním prostředí, konkrétně na prvním stupni základní školy. Teoretická část začíná kapitolou o rodině a jejích funkcích a vlivech na děti, pokračuje rozvodem a jeho etapami a důsledky pro děti. Na ni navazuje kapitola zabývající se školou a...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Fusková, Aneta (Autor práce)
Další autoři: Rabušicová, Milada, 1956- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2007
Témata:
On-line přístup:Elektronická verze přístupná pouze pro studenty a pracovníky MU
Obálka
Popis
Shrnutí:Tato bakalářská práce se zabývá vlivem rozvodu na dítě ve školním prostředí, konkrétně na prvním stupni základní školy. Teoretická část začíná kapitolou o rodině a jejích funkcích a vlivech na děti, pokračuje rozvodem a jeho etapami a důsledky pro děti. Na ni navazuje kapitola zabývající se školou a problémy chování, které se u školních dětí mohou objevit. Poslední kapitolu teoretické části tvoří kapitola s názvem Důsledky rozvodu pro dítě na prvním stupni základní školy, která je ústřední pro navazující empirickou část této práce, neboť shrnuje všechny projevy, které se mohou objevit u dětí, jejichž rodiče prochází rozvodem. Empirickou část mé práce tvoří čtyři rozhovory s pedagogy na základní škole, pomocí kterých zjišťuji, jak se na dětech rozvádějících se rodičů tento fakt projevuje v oblasti školního prospěchu, chování a prožívání, a dále jak k tomu přistupuj samotní pedagogové. Tuto část práce uzavírám kapitolou, ve které shrnuji získané informace z rozhovorů, srovnávám s teorií.
This bachelor thesis deals with influence of divorce on child in school atmosphere, concretely on first level of a primary school. Theoretic part begins with chapter about family and its duties and influence on children, continues with problem of divorce, its phases and effects for children. Next chapter is considering school, pupil and behaviour problems, which can appear among pupils. Theoretic part is finished by chapter with title “Results of divorce for child on first level of a primary school”, which includes basic ideas for following empirical part of the work, because it summarizes all signs, which can appear among pupils, whose parents are coming through divorce. Empirical part of this work is created by four dialogues with primary school teachers, which help me to find out, in which way divorce influences pupils in their school grades, behaviour and feelings and how teachers approach to these problems. This part of work is ended with chapter, which summarizes information g.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Milada Rabušicová
Fyzický popis:55 l.