Kostel Nejsvětější Trojice v Drnholci
Náplní práce je souhrný popis vybraného díla a stručná charakteristika s životopisem tří umělců, kteří vtiskli podobu kostelu v Drnholci, zasvěcenému Nejsvětější Trojici. Kostel je dílem umělců, jejichž tvorba spadá do druhé poloviny 18. stol., do vrcholného barokního proudu na Moravě. Potkaly se zd...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2007
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/64224/ff_b/ |
Shrnutí: | Náplní práce je souhrný popis vybraného díla a stručná charakteristika s životopisem tří umělců, kteří vtiskli podobu kostelu v Drnholci, zasvěcenému Nejsvětější Trojici. Kostel je dílem umělců, jejichž tvorba spadá do druhé poloviny 18. stol., do vrcholného barokního proudu na Moravě. Potkaly se zde tři významné postavy moravského baroka, které byly ve své době zárukou kvality. Všichni prošli důkladným vzděláním v zahraničí i doma, nasbírali inspiraci, kterou skloubily s domácí tradicí a i díky tomu patří k tomu nejkvalitnějšímu co tato doba dala. Architekt František Antonín Grimm (1710-1784) se inspiroval francouzskou stavební kulturou, kterou poznal přímo i teoreticky a právě své zaujetí francouzskými vlivy aplikoval v drnholeckém kostele. Stavba má racionální pojetí, zjednodušenou barokní bohatost a přehledně zorganizovaný celek s přísným racionálním dekorem. U oltářních pláten od Josefa Sterna (1716-1775) se můžeme přesvědčit jak zavádějící m. The aim of the work is an overall description of the chosen work and its brief characteristics together with biographies of three artists, who imprinted the appearance to the new Holy Trinity church in Drhnohlec. The Holy Trinity church in Drnholec is a creation of artists, whose activity falls within the second half of the eighteenth century, the Late Baroque in Moravia. Three significant characters of the Moravian baroque met here, being a guarantee to the top quality. All of them came from a strong academic background abroad as well as in our country, gathered inspiration and could smelt it with the inland tradition and thanks to this their work belongs to the top quality being given by that era. Thanks to preserved written sources, sketches and notes, we can compare. In architecture, one can be surprised by the difference between the original drafts and a finished erection. New ideas had to be postponed and František Antonín Grimm. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Lubomír Slavíček |
Fyzický popis: | 33 l., [5] l. barev. obr. příl. |