Analýza spontánního výtvarného projevu na druhém a třetím stupni
Dizertační práce s názvem Analýza spontánního výtvarného projevu na druhém a třetím stupni se především zabývá empirickým zkoumáním daného fenoménu. Cílem práce je zhodnocení a aktualizování pojetí spontaneity v oblasti výtvarné pedagogiky. Práce se zaobírá vymezením pojmů, mírou podpory a do jisté...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2007.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/124222/pedf_d/ |
Shrnutí: | Dizertační práce s názvem Analýza spontánního výtvarného projevu na druhém a třetím stupni se především zabývá empirickým zkoumáním daného fenoménu. Cílem práce je zhodnocení a aktualizování pojetí spontaneity v oblasti výtvarné pedagogiky. Práce se zaobírá vymezením pojmů, mírou podpory a do jisté míry i efektivitou daného projevu. Práce má charakter případové studie, kdy případem je spontaneita v prostředí výtvarné výchovy. Důraz je kladen na podporu spontaneity dospívajících. Výzkumná část práce má chronologický charakter. Výzkum využívá smíšené strategie, kombinuje kvalitativní a kvantitativní přístupy výzkumu. Výzkumný aparát je tvořen dotazníkem pro učitele výtvarné výchovy, rozhovorem s učiteli výtvarné výchovy, dotazníkem pro žáky, participačním pozorováním v hodinách výtvarné výchovy a rozborem produktů činnosti. Dissertation thesis Analysis of the spontaneous art expression in the second and third grade deals mainly with empirical research of the given phenomenon. Aim of the thesis is evaluation and actualization of approach to spontaneity within pedagogy of art. The thesis concerns with definition of concepts, intensity of support and to some extent also effectiveness of spontaneity. The work could be characterized as a case study, whereas spontaneity in art education is considered the case. Support of spontaneity by teenagers is stressed. The research part is organized chronologically. The research utilizes miscellaneous strategies, combines qualitative and quantitative research approaches. The research apparatus consists of a questionnaire for teachers of art education, dialogue with the teachers, questionnaire for the students, participative observation in the courses of art education and analysis of resulting student's works. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Lefteris Joanidis. |
Fyzický popis: | 261 l. + 1 příl. |