Malý kapitalista tetralogie Karla Vachka /
Čtyřdílný cyklus Malý Kapitalista (1992-2002) sdružující snímky Nový Hyperion aneb Volnost, rovnost, bratrství (1992), Co dělat? Cesta z Prahy do Českého Krumlova aneb Jak jsem sestavoval novou vládu (1996), Bohemia docta aneb Labyrint světa a lusthauz srdce (Božská komedie) (2000) a Kdo bude hlídat...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2006.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/78942/fss_b/ |
Shrnutí: | Čtyřdílný cyklus Malý Kapitalista (1992-2002) sdružující snímky Nový Hyperion aneb Volnost, rovnost, bratrství (1992), Co dělat? Cesta z Prahy do Českého Krumlova aneb Jak jsem sestavoval novou vládu (1996), Bohemia docta aneb Labyrint světa a lusthauz srdce (Božská komedie) (2000) a Kdo bude hlídat hlídače? Dalibor aneb Klíč k chaloupce strýčka Toma (2002) spojuje odklon od dokumentárních konvencí, složitá vnitřní struktura a velkorysá metráž vyžadující od diváka značné percepční úsilí. Cílem této práce je komplexnějším způsobem podchytit principy formálního uspořádání snímků a objasnit, na jakých základech je užitý model komplikované formy konstruován a jestli v tetralogii dochází ke stylizačním proměnám. Cyklus je analyzován s pomocí pojmového aparátu neoformalistického přístupu z hlediska kontrapunktické struktury snímků, funkce protagonistů, pozice režiséra, pohybů kamery, obsažených motivů a jejich opakování, zvukové složky, rámování, typů významů, užití tropů a narativní struktur. The study aim is a complex discourse of four-part cycle Little Capitalist (1992 \x{2013} 2002) by Czech documentarist Karel Vachek. The movies of the cycle are categorized with the aid of Bill Nichols typology as a representative of participatory and reflexive modes. An interactive nature of the documentaries connotes engaging to participatory mode, reflexive mode features can be recognized in increasing our awareness of the constructedness of films representation of reality. The modes were acknowledged by neoformalistic analysis carrying out in order to depict a formal structure of the documentaries characterized by a distinctive complicated form. The analysis should enlighten on Vacheks creative approach and account what formal basis the movies are built on, i.e. how this complicated form is constructed. The analysis results verified that a dominant role of counterpoints in editing is determining in Vacheks creative method. Among other resources and formal elements fall: repetitive mot. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jiří Voráč. |
Fyzický popis: | 50 l. |