Ovlivňují postoje k legitimitě sociálních nerovností reprodukci vzdělanostních nerovností z jedné generace na druhou?

Práce se zabývá vztahem vzdělanostní kariéry, postojů k sociálním nerovnostem a sociálního původu. První část práce bude věnovat teoretickému vymezení klíčových pojmů a přehledu dosavadních poznatků k tématu reprodukce vzdělanostních nerovností, zvláštní pozornost bude věnována teoriím P. Willise a...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Bušková, Irena (Autor práce)
Další autoři: Katrňák, Tomáš, 1973- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/78609/fss_b_a2/
Obálka
Popis
Shrnutí:Práce se zabývá vztahem vzdělanostní kariéry, postojů k sociálním nerovnostem a sociálního původu. První část práce bude věnovat teoretickému vymezení klíčových pojmů a přehledu dosavadních poznatků k tématu reprodukce vzdělanostních nerovností, zvláštní pozornost bude věnována teoriím P. Willise a J. MacLeoda Předmětem analýzy v druhé části práce je zjistit: 1) Do jaké míry je výše dosaženého vzdělání dětí závislá na výši dosaženého vzdělání rodičů. 2) Jestli existuje souvislost mezi postoji dětí a rodičů k sociálním nerovnostem. 3) Jestli jsou tyto postoje sociálně podmíněné. 4) Jaký mají postoje k sociálním nerovnostem uvnitř jednotlivých sociálních skupin vliv na dosažené vzdělání dětí. A tím zodpovědět otázku: Jakým způsobem ovlivňuje reprodukci vzdělanostních nerovností mezigenerační přenos postojů k sociálním nerovnostem?.
This work deals with the relation of the educational career, attitudes to social inequalities and social origin. First part contains theoretical definitions of keywords and outlines basic knowledge about the topic \x{2013} reproduction of educational inequalities, with the special interest to theories of P. Willis and J. MacLeod. The subject of analysis in the second part of work is to explore 1. How much is the height of education of children dependent to height of education of their parents. 2. If there is any causality in attitudes to social inequalities of children and their parents. 3. If these attitudes depend to social origin. 4. Which influence attitudes to social inequalities have to education of the children inside of social groups? This way will be answered the question: Which influence the intergenerational transfer of attitudes to social inequalities has to reproduction of educational inequalities.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Tomáš Katrňák.
Fyzický popis:33 l.