Aktéři regionálních zájmů a formalizovaný politický dialog

Cílem práce \x{201e}Aktéři regionálních zájmů a formalizovaný politický dialog\x{201c} byla reflexe složitých a komplexních vztahů vznikajících v rámci tří teritoriálních úrovní mezi aktéry regionálních zájmů. Svým celostním charakterem se tak práce odlišuje od jiných studií, které se věnují pouze u...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Dočkal, Vít, 1981- (Autor práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/40939/fss_r/
Obálka
Popis
Shrnutí:Cílem práce \x{201e}Aktéři regionálních zájmů a formalizovaný politický dialog\x{201c} byla reflexe složitých a komplexních vztahů vznikajících v rámci tří teritoriálních úrovní mezi aktéry regionálních zájmů. Svým celostním charakterem se tak práce odlišuje od jiných studií, které se věnují pouze určitému výseku z dané problematiky. Hypotézou práce bylo tvrzení, že aktéři regionálních zájmů mohou využívat a též využívají privilegovaného politického kanálu (formalizovaného politického dialogu), což z nich činí zcela specifický segment zájmových skupin. Vzhledem k povaze práce i zkoumaného předmětu byli podrobeni zkoumání pouze aktéři tzv. veřejného vládnutí (samosprávy, přeshraniční struktury a rozvojové agentury). Aktéři soukromého vládnutí (např. neziskové organizace, podnikatelské svazy apod.) již přesahovali vymezenou oblast zkoumání. Kapitola 3. analyzovala jednotlivé projevy formalizovaného politického dialogu, které se vyskytují na jednotlivých teritoriálních úrovních (EU, stát, region). Byl.
The aim of the doctoral thesis \x{201c}Actors of Regional Interests and Formalized Political Dialogue\x{201d} was to reflect on the compound and complex relations emerging on the three territorial levels among the actors of regional interests. Unlike other studies on this topic, which usually cover this issue only partly, this paper is unique by its general approach. The hypothesis of this paper was a statement that the actors of regional interests can (and do) make use of privileged political channel (formalized political dialogue), which renders them an entirely specific segment of interest groups. Due to the character of this paper I explored only the so-called public-governance actors (municipalities, cross-border structures and development agencies). The private-governance actors (NGOs, unions etc.) already exceeded the defined area of study. The 3rd chapter analyzed various demonstrations of political dialogue, which occur on the three territorial levels (EU, country and region). It has been .
Fyzický popis:122 l.