Srovnání koncepcí bakalářského knihovnicko-informačního studia na českých a německých vysokých školách

Bakalářská práce Srovnání koncepcí bakalářského knihovnicko-informačního studia na českých a německých vysokých školách poukazuje na shodné a odlišné body v současných pojetích knihovnicko-informačního studia ve dvou sousedících evropských státech. Srovnává pojetí tohoto studia v závislosti na tradi...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Farkašová, Ivana (Autor práce)
Další autoři: Kadlec, Zdeněk (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/109071/ff_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Bakalářská práce Srovnání koncepcí bakalářského knihovnicko-informačního studia na českých a německých vysokých školách poukazuje na shodné a odlišné body v současných pojetích knihovnicko-informačního studia ve dvou sousedících evropských státech. Srovnává pojetí tohoto studia v závislosti na tradicích terciárního vzdělávání v dané zemi s přihlédnutím na zaměření konkrétní vzdělávací instituce. Srovnání je provedeno jak na obecné úrovni mapující celou šíři nabídky knihovnicko-informačních studijních programů v České republice a v Německu, tak především prostřednictvím podrobného srovnání vybraných dvou bakalářských programů z každé země. Součástí práce je stručná charakteristika významných dokumentů a mezinárodních programů týkajících se vysokoškolského vzdělávání, stejně jako nadnárodních aktivit v oboru knihovnictví a informační vědy. Cílem práce je zjistit, jaké jsou v současné době rozdíly mezi českou a německou koncepcí bakalářského knihovnicko-informačního studia, a do jaké míry tyto koncepce vyhovují požadavkům od
The bachelor diploma thesis The Confrontation of the conceptions of the bachelor library and information studies at Czech and German universities adverts to the identical and different points in the contemporary conceptions of the library and information studies in two European countries. The thesis compares the conception of these studies depending on the traditions of the tertiary education in the given country due to the direction of the concrete educational institution. The comparison is being made as well on a common level giving the survey of the wide offer of the librarian and information study programs in the Czech Republic and Germany, as mainly with detailed comparison of the two chosen bachelor programs of each country. One part of the thesis deals with a short characteristic of important documents and international programs in the sphere of tertiary education, as well as international activities in the sphere of librarian and information science. The point of the thesis is
Popis jednotky:Vedoucí práce: Zdeněk Kadlec
Fyzický popis:67 l.