Petr Iljič Čajkovskij: Velká klavírní sonáta G dur op. 37 (styl, rozbor, interpretace) /

Období druhé poloviny 19. stol. představuje v hudbě z hlediska stylového velký vývoj. Poměrně dlouho doznívá raný romantismus, především v tvorbě klavírní, komorních formách a písních. Od 30. let se objevuje nová romantická vlna, šířící se z Francie, kterou dnes nazýváme jako novoromantismus. Do umě...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Baboráková, Štěpánka (Autor práce)
Další autoři: Perutková, Jana, 1968- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/64368/ff_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Období druhé poloviny 19. stol. představuje v hudbě z hlediska stylového velký vývoj. Poměrně dlouho doznívá raný romantismus, především v tvorbě klavírní, komorních formách a písních. Od 30. let se objevuje nová romantická vlna, šířící se z Francie, kterou dnes nazýváme jako novoromantismus. Do umělecké tvorby se promítají silné nacionální tendence a tím, že nová tvorba vzniká z hudebního folklóru, stoupá vědomí o bohatství lidových tradic a svébytnosti národního hudebního vyjadřování. Vedle řady významných skladatelských osobností vrcholného romantismu zasáhl do hudebního vývoje i Petr Iljič Čajkovskij (1840-1893), ruský skladatel vycházející z lidové hudby a absorbující vlivy hudby západoevropské. Jak víme, klavírní tvorba nebyla u Čajkovského na prvním místě a proto nezaujímá v jeho díle dominantní postavení. Přesto však jeho skladby vykazují známky vysoké kvality a stojí za pozornost jak hudební vědy, tak i klavírních interpretů a široké veřejnosti. V předkládané bakalářské práci
The music of the 19th century period represents a long style development. A new style called high romanticism is coming in 30s from France. Beyond the great composers also Pyotr Ilyich Tchaikovsky, a composer of Russian origin, was stepping into progress of the piano creation. A new production is coming out from traditional knowledge. Also Pyotr Ilyich Tchaikovsky was drawing inspiration from the folklore and was taking up a components from West Europe music. A main field of study of this thesis are careful analysis of Tchaikovskys Piano Sonata in G major op. 37, his compositional style and comparison with Chopins and Liszts, annonations for interpretation and his succession to Schumann. This Sonata is not written in a classical form, but its coming out from Beethoven, in the first instance in form Scherzo from the third sentence. A lot of Tchaikovsky piano works are very designated to a common audience and thats the reason, why his work is so popular (for example well-known Piano Con
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jana Perutková
Fyzický popis:50 l., [69] l. notových příl. : noty