Problematika percepce ekonomické a kulturní hodnoty knihy perspektivou Bourdieuho koncepce ekonomie kulturních statků

Cílem bakaláské práce na téma Problematika percepce ekonomické a kulturní hodnoty knihy perspektivou Bourdieuho koncepce ekonomie kulturních statk je analyzovat zmínnou Bourdieuho teorii a aplikovat ji na souasný eský knižní trh a literární pole a jejím prostednictvím nastínit, co jaké okolnosti, li...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Gregorová, Lucie (Autor práce)
Další autoři: Szaló, Csaba, 1968- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/52722/fss_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Cílem bakaláské práce na téma Problematika percepce ekonomické a kulturní hodnoty knihy perspektivou Bourdieuho koncepce ekonomie kulturních statk je analyzovat zmínnou Bourdieuho teorii a aplikovat ji na souasný eský knižní trh a literární pole a jejím prostednictvím nastínit, co jaké okolnosti, lidé i informace ovlivují vnímání hodnoty knihy. V práci jsou popsány Bourdieuho klíové koncepty a teorie a rozebrána teorie ekonomie kulturních statk. V navazující ásti je pedstaven nový sociologický obor books studies zabývající se analýzou knižního trhu z hlediska sociologie. V praktické ásti byla Bourdieuho teorie pímo aplikována na souasný eský knižní trh, který byl segmentován s ohledem na koncept pole zaangažovaných na jednotlivé skupiny aktér, a popsány strategie prosazení. Práce ukazuje, že zmínná teorie je na popsané pole aplikovatelná a v souvislosti s koncepty habitu a sociálního pole plasticky ukazuje formy ovlivování kulturní a ekonomické hodnoty knihy.
This thesis concerning the topic The problem of perception of economic and symbolic value of book with respect to Bourdieus theory of the market of symbolic goods deals with a detailed analysis of Bourdieus theory of the market of symbolic goods compared and applied to the Czech book market. The objective of this work is to draw out what circumstances, people or informations influence the perception of the economic and symbolic value of book. It describes the main concepts of Bourdieu, introduces the new branch books studies. In practical part of the work the Bourdieus theory was applied to the present situation on the Czech book market. Above mentioned market was segmented according to the concept of field of interested. The participants strategies of fight were described. The results of the work illustrate that the Bourdieus theory can be successfully used on mentioned field. This theory helps to distinguish between the different forms of influencing of symbolic and economical value.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Csaba Szaló.
Fyzický popis:47 l.