Zpravodajská reportáž současné pojetí, formy a tendence v českém televizním vysílání /
Diplomní práce zkoumá reportáž v současném televizním zpravodajství. Využívá definice známé z historie žurnalistiky. Postupně zároven charakterizuje zvláštnosti moderního televizního vysílání. Tak sleduje novou podobu žánru v televizním zpravodajství. Zabývá se českou i mezinárodní mediální scénou....
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2006.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/65264/fss_m/ |
Shrnutí: | Diplomní práce zkoumá reportáž v současném televizním zpravodajství. Využívá definice známé z historie žurnalistiky. Postupně zároven charakterizuje zvláštnosti moderního televizního vysílání. Tak sleduje novou podobu žánru v televizním zpravodajství. Zabývá se českou i mezinárodní mediální scénou. Formuluje také dvě pracovní hypotézy. První předpokládá, že reportáž je i v televizních zprávách plnohodnotný žánr. Druhá stanovuje, že konkrétní forma musí vždycky zobrazovat děj a napětí. V praktické části využívá výzkumný vzorek. Konkrétně to je 90 vydání pořadu Události, hlavního zpravodajského pořadu České televize. Metodou kvalitativní analýzy rozděluje jednotlivé píspěvky podle znaků reportáže. Hlavní znaky formuluje jako spojení těchto kritérií: obrazové vyprávní, děj a napětí, objektivita , přítomnost na místě v průbhu, děje , personifikace informací , aktuálnost , sevřená časová plocha. Závěry přinášejí zjištní, že přibližně pouze 8 procent píspěvků má charakteristiku reportáže. . This thesis examines television news story, in broadcast news jargon also known as a news package, in contemporary broadcasting. The thesis works with definitions known from journalism history. This paper gradually describes peculiarities of modern television broadcasting. In that manner it follows the new form of this broadcast news genre. Additionally, the thesis deals with both Czech and international scene. It lays down two working hypotheses. The first suggests that a news story in itself is a full-fledged television news genre. The second states that a specific story must always feature plot and tension. In its practical component, this thesis draws on a research sample of 90 editions of Události, the main news program broadcast on Czech TV. With use of a qualitative analysis method the author divides stories along story markers. The main markers are defined in a conjunction of the following criteria: visual storytelling plot and tension balance presence on the spot during the . |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Rudolf Burgr. |
Fyzický popis: | 155 l. : obr. + 1 DVD. |