Hellboy: tematický přístup filmové hudby vs. jednotná tematická koncepce v komiksovém filmu

Cílem práce bylo popsat a odlišit přístupy konkrétních skladatelů k filmové hudbě v žánru komiksového filmu. Jak se odlišuje přístup skladatelů s klasickým vzděláním (Beltrami) a samouky, kteří se k filmové hudbě dostali z oblasti rockové či pop music. Historie tematického přístupu k filmové hudbě,...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Kocanda, Petr (Autor práce)
Další autoři: Skopal, Pavel, 1972- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/110042/ff_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Cílem práce bylo popsat a odlišit přístupy konkrétních skladatelů k filmové hudbě v žánru komiksového filmu. Jak se odlišuje přístup skladatelů s klasickým vzděláním (Beltrami) a samouky, kteří se k filmové hudbě dostali z oblasti rockové či pop music. Historie tematického přístupu k filmové hudbě, využívání motivické a tematické definice postav, popsání jejich variačních rozptylů a výskytů na příkladě Hellboye Guillerma Del Tora a v současné době hojně využívané techniky sonické (texturální) definice postavy. Rovněž je věnován prostor i problémům spojených s vydávání filmové hudby na hudebních nosičích a posun ve stylu práce skladatelů od klasického Hollywoodu po současné blockbustery a jejich technické i tvůrčí omezení.
I wanted to reflect the thematic approach and its development in american cinema since 1933 King Kong, which was scored by Max Steiner who developed several musical themes reflecting the main characters, king kong, locations, etc. The text provides the description of thematic approach in current comics adaptations and especially Hellboy which is the most thematically based score within the latest comics adaptations. Development of the themes in relation with the characters, thematic variations during the film and definition of the character through the sound that reflects his present in the scene. The shift from Hollywood studio system to current Hollywood and film postproduction, temp tracks, re-use fees and other problems of composer!s work on the film today...
Popis jednotky:Vedoucí práce: Pavel Skopal.
Fyzický popis:62 l.