Nástěnná malba "Zákon a Milost"? v kostele sv. Václava v Moravské Ostravě

Práce Nástěnná malba "Zákon a Milost"? v kostele sv. Václava v Moravské Ostravě je ikonografickou studií výjevu v severní boční lodi. Zaměřuje se na jednotlivá znázornění a nabízí srovnání se základním typem Zákona a Milosti tak, jak jej známe z tvorby Lucase Cranacha st. Jasnější určení i...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Přidalová, Jana (Autor práce)
Další autoři: Bartlová, Milena, 1958- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/75121/ff_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Práce Nástěnná malba "Zákon a Milost"? v kostele sv. Václava v Moravské Ostravě je ikonografickou studií výjevu v severní boční lodi. Zaměřuje se na jednotlivá znázornění a nabízí srovnání se základním typem Zákona a Milosti tak, jak jej známe z tvorby Lucase Cranacha st. Jasnější určení ikonografie maleb je podpořeno ideovým rozporem mezi ostravskou farou a olomouckým biskupstvím. Práce dokládá tyto spory záznamy z biskupských kopiářů a poukazuje na stav utrakvismu v Moravské Ostravě, jež byla silně ovlivněna luterským Slezskem
The thesis called Wall painting "The Law and the Gospel"? in st. Wenceslaus Church in Moravian Ostrava is an iconographic study of a painting decorating the northern lateral nave. It focuses on particular scenes, comparing them with a principal type of The Law and the Gospel as originated by Lucas Cranach the Elder. Discrepancy between the ideas among presbytery in Ostrava and diocese of Olomouc supports the iconographic conclusion. Moreover, the thesis documents such disagreement with episcopal records and, at the same time, refers to Utraquism and its position in Moravian Ostrava which was strongly influenced by Lutheran Silesia
Popis jednotky:Vedoucí práce: Milena Bartlová
Fyzický popis:65 l. : il. (některé barev.).