Výuka algebry na VOŠ
Předkládaná disertační práce vznikla na základě potřeby vytvořit optimální náplň předmětu Algebra na technickém oboru vyšší odborné školy (VOŠ) a to tak, aby studium bylo přiměřené možnostem a schopnostem studentů, kteří se rozhodli pro tento typ školy. Proto prvním úkolem, který si disertační práce...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2006.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/63543/prif_d/ |
Shrnutí: | Předkládaná disertační práce vznikla na základě potřeby vytvořit optimální náplň předmětu Algebra na technickém oboru vyšší odborné školy (VOŠ) a to tak, aby studium bylo přiměřené možnostem a schopnostem studentů, kteří se rozhodli pro tento typ školy. Proto prvním úkolem, který si disertační práce klade, je zjistit úroveň studentů, kteří přichází z nejrůznějších středních škol studovat na technický obor VOŠ. Úroveň studentu byla zkoumána ve dvou rozdílných rovinách; zkoumaly se jak znalosti středoškolské matematiky uchazeče o studium, tak i některé psychologické aspekty, které by mohly mít vliv na jejich studijní výsledky. Druhým úkolem, který si disertační práce klade, je definovat cíle výuky algebry na technických oborech VOŠ, stanovit obsah předmětu Algebra a nalézt přiměřené výukové metody, kterými je možné vytýčených cílů dosáhnout. Proto jsou součástí disertační práce dva učební texty, napsané autorkou pro studenty oboru Počítačové systémy na VOŠ Jihlava, které svým obsahem odpovídají takto stanovenému obsahu výuky. The presented dissertation work has originated because of the need to establish optimal content of the subject Algebra at a technical branch of Higher Professional School (HPS) so that the studies were adequate to the skills and knowledge of students who decided to study at this kind of school. Thus, the first task stated by the dissertation work is to find out the knowledge level of students who come to study the technical branch at HPS from various secondary schools. The level of students was examined in two different fields; the object for the examination was the knowledge of secondary-school mathematics of the applicants as well as some psychological aspects which could influence students study results. The second task stated is to define the aim of teaching of algebra at technical branches of HPS; to specify the content of the subject Algebra and to find the proper teaching methods which can make reaching the set task possible. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Eduard Fuchs. |
Fyzický popis: | 57 l., [154] l. příl. |