Problematika vybraných migračních vln ve výuce zeměpisu /
Tato bakalářská práce se věnuje tématu migrace a její výuce na vyšším stupni českých gymnázií. V úvodní, teoretické, části je věnována pozornost požadavkům RVP G na její výuku a na čtyř vybraných gymnáziích je zkoumáno její zasazení v rámci ŠVP. Následně byly analyzovány učebnice, atlasy a další zdr...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2024
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/vg56o/ |
Shrnutí: | Tato bakalářská práce se věnuje tématu migrace a její výuce na vyšším stupni českých gymnázií. V úvodní, teoretické, části je věnována pozornost požadavkům RVP G na její výuku a na čtyř vybraných gymnáziích je zkoumáno její zasazení v rámci ŠVP. Následně byly analyzovány učebnice, atlasy a další zdroje s ohledem na cíl práce. Byly vymezeny a popsány základní definice a pojmy. Praktická část obsahuje metodické listy tří migračních vln - Migrace Mexiko-USA, Indicko-pákistánský konflikt a Evropská migrační (uprchlická) krize, spolu s listy pracovními, které slouží k rozvoji klíčových kompetencí. Ke dvěma vybraným migračním vlnám byly vytvořeny prezentace, které mohou být využity jako podklad k výuce. This bachelor thesis focuses on the topic of migration and its teaching at the higher levels of Czech gymnasia. The introductory theoretical part pays attention to the requirements of the RVP G for its teaching and examines its integration within the ŠVP at four selected gymnasia. Subsequently, textbooks, atlases, and other sources were analyzed with regard to the aim of the thesis. Basic definitions and terms were also defined and described. The practical part includes methodological sheets for three migration waves - Mexico-USA migration, the Indo-Pakistani conflict, and the European migration (refugee) crisis - along with work sheets that are used to develop key competencies. Presentations were created for two selected migration waves, which can be used as a basis for teaching. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jarmila Burianová |
Fyzický popis: | 57 listů, 3 nečíslované listy obrazové přílohy |