Vybraná témata z regionální geografie Severní Ameriky ve výuce zeměpisu na gymnáziích /
Tato diplomová práce se zabývá zpracováním materiálů pro výuku pěti aktuálních témat z oblasti regionální geografie Severní Ameriky na gymnáziích. Teoretická část práce analyzuje kurikulární dokumenty, vybrané učebnice, atlasy a další relevantní literaturu k danému tématu. Praktická část práce se za...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2024
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/dwgl1/ |
Shrnutí: | Tato diplomová práce se zabývá zpracováním materiálů pro výuku pěti aktuálních témat z oblasti regionální geografie Severní Ameriky na gymnáziích. Teoretická část práce analyzuje kurikulární dokumenty, vybrané učebnice, atlasy a další relevantní literaturu k danému tématu. Praktická část práce se zaměřuje na vytvoření výukových materiálů pro žáky gymnázia, které zahrnují učební text, otázky a aktivity k jednotlivým tématům. Zvolená témata (přírodní podmínky, demografický obraz, přírodní hrozby, americko-mexická hranice, cestovní ruch) jsou vybrána s ohledem na jejich přínos pro výuku regionální geografie a kompetence žáků. Diplomová práce přispívá k metodologii výuky geografie a poskytuje inspiraci pro vytváření vlastních výukových materiálů v souladu s potřebami moderního vzdělávání. This thesis deals with the processing of materials for teaching five topical topics from the field of regional geography of North America in grammar schools. The theoretical part of the work analyzes curricular documents, selected textbooks, atlases and other relevant literature on a given topic. The practical part of the work focuses on the creation of teaching materials for students at grammar schools, which include teaching text, questions and activities on individual topics. The chosen topics (natural conditions, demographic picture, natural threats, US-Mexico border, tourism) are selected in view of their contribution to teaching regional geography and competence of students. The thesis contributes to the methodology for teaching geography and provides inspiration for creating of own teaching materials in line with the needs of modern education. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jarmila Burianová |
Fyzický popis: | 68 listů, 82 listů obrazové přílohy : ilustrace |