Tradiční a nová materialita ve výtvarně studijních činnostech ve výtvarné výchově /

Výtvarně studijní činnosti patří mezi specifické přístupy poznávání a zobrazování vnějšího světa. Vizuální vnímání okolního prostředí je důležitou psychickou funkcí umožňující naši orientaci ve světě, stejně jako rozvoj a fungování komplexního systému kognitivních procesů. Výtvarné ztvárnění objekti...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Vichrová, Petra (Autor práce)
Další autoři: Havlík, Vladimír (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2024
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/n8qzr/
Obálka
Popis
Shrnutí:Výtvarně studijní činnosti patří mezi specifické přístupy poznávání a zobrazování vnějšího světa. Vizuální vnímání okolního prostředí je důležitou psychickou funkcí umožňující naši orientaci ve světě, stejně jako rozvoj a fungování komplexního systému kognitivních procesů. Výtvarné ztvárnění objektivní reality je pak především praktickou schopností a dovedností ono viděné zaznamenat, a to s přirozenou mírou subjektivity, avšak bez výraznějšího zkreslení vlastní imaginací. V souvislosti se současnou vizuální kulturou však do procesu vnímání a kognitivního zpracování vizuální informace vstupují nejenom předměty materiální - trojrozměrné, ale rovněž předměty reprezentované či zprostředkované prostřednictvím moderních technologií. Tyto dvě kvality či „materiality“ se pak přirozeně zrcadlí v žákovském výtvarném projevu a ovlivňují jeho ontogenetický vývoj. Předložená práce tyto jevy nahlíží v první řadě z pozic přírodovědných a humanitních oborů, následně pak představuje vlastní empirický v
Artistic study activities belong to specific approaches to learning and depicting the external world. Visual perception of the surrounding environment is an important psychological function enabling our orientation in the world, as well as the development and functioning of a complex system of cognitive processes. The artistic representation of objective reality is then above all the practical ability and skill to record what is seen, with a natural degree of subjectivity, but without significant distortion by one's own imagination. However, in connection with contemporary visual culture, not only material - three-dimensional objects, but also objects represented or mediated through modern technologies enter the process of perception and cognitive processing of visual information. These two qualities or "materiality" are then naturally reflected in the student's artistic expression and influence his ontogenetic development. The work presented looks at these phenomena first of all from
Popis jednotky:Vedoucí práce: Vladimír Havlík
Fyzický popis:219 stran