Výuka regionální geografie Střední Ameriky na gymnáziích /
Hlavním cílem bakalářské práce je tvorba materiálů pro výuku regionální geografie Střední Ameriky na vyšším stupni gymnázií. V úvodní části se práce věnuje požadavkům RVP G na výuku regionální geografie a zařazení a pojetí tématu Střední Ameriky na příkladu ŠVP čtyř vybraných gymnázií. Následně jsou...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2023
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/iun6l/ |
Shrnutí: | Hlavním cílem bakalářské práce je tvorba materiálů pro výuku regionální geografie Střední Ameriky na vyšším stupni gymnázií. V úvodní části se práce věnuje požadavkům RVP G na výuku regionální geografie a zařazení a pojetí tématu Střední Ameriky na příkladu ŠVP čtyř vybraných gymnázií. Následně jsou analyzovány dostupné učebnice, atlasy a vybrané webové stránky z hlediska jejich obsahu využitelného v rámci výuky Střední Ameriky. Na základě zjištění byly vytvořeny výukové materiály v podobě komplexně pojatého výukového textu a pracovních listů. Jsou navrženy tak, aby zahrnovaly zároveň teoretický podklad pro výuku i aktivity, které společně umožní žákům se dobře seznámit s regionem a jeho aspekty. The main objective of the bachelor thesis is the creation of materials for teaching the regional geography of Central America at grammar schools. The introductory part of the thesis deals with the requirements of the Framework Education Programme for Grammar Schools and the inclusion and conception of the topic of Central America on the example of School Educational Programmes of four selected grammar schools. Subsequently, available textbooks, atlases and selected websites are analysed regarding their content useable in teaching Central America. Based on the findings, teaching materials in the form of a comprehensive teaching text and worksheets were created. They are designed to include both a theoretical basis for teaching and activities that together enable pupils to become well acquainted with the region and its aspects. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jarmila Burianová |
Fyzický popis: | 46 listů, 33 listů přílohy |