Testové strategie používané studenty v testech receptivních dovedností v angličtině /
Předložená doktorská práce se zabývá použitím testových strategií v testech poslechu a čtení v angličtině. Testové strategie jsou strategie, které testovaní studenti používají u testových úloh, když se vypořádávají s jazykovými problémy a tím, jak odpověď na úlohu zpracovat. Cílem práce bylo zjistit...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Angličtina |
Vydáno: |
2023
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/albmd/ |
LEADER | 04933ctm a22006977i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01006520202 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20230601105911.0 | ||
008 | 230527s2023 xr ||||| |||||||||||eng d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2023-09-18 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)427113 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD003 |e rda | ||
072 | 7 | |a 811.111 |x Angličtina |2 Konspekt |9 11 | |
080 | |a 811.111 |2 MRF | ||
080 | |a 37.011/.012 |2 MRF | ||
080 | |a 81'24:37.091.27 |2 MRF | ||
080 | |a 81'24 |2 MRF | ||
080 | |a (043.3) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Bumbálková, Eva |% UČO 12013 |* [absolvent PdF MU] |4 dis | |
242 | 1 | 0 | |a Learners’ Test-taking Strategies Used in Receptive Skills Tests in English |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Testové strategie používané studenty v testech receptivních dovedností v angličtině / |c Eva Bumbálková |
264 | 0 | |c 2023 | |
300 | |a 163 listů | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Vedoucí práce: Kateřina Vlčková | ||
502 | |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2023 | ||
520 | 2 | |a Předložená doktorská práce se zabývá použitím testových strategií v testech poslechu a čtení v angličtině. Testové strategie jsou strategie, které testovaní studenti používají u testových úloh, když se vypořádávají s jazykovými problémy a tím, jak odpověď na úlohu zpracovat. Cílem práce bylo zjistit, jaké strategie studenti používají, a popsat proces zapojení testových strategií do vypracování odpovědi na testovou úlohu, jakož i zjistit, jaké důvody studenti uvádějí pro volbu určité strategie. Dalším cílem bylo zjistit, zda je používání těchto strategií odlišné při skládání zkoušek pro různé úrovně pokročilosti, či zda se liší v závislosti na dalších proměnných a jaký je vztah mezi použitím testových strategií a výsledkem testu. Testové strategie byly zkoumány v kontextu standardizovaných zkoušek z anglického jazyka podle NATO STANAG 6001. Pro výzkum byl použit smíšený design. V kvalitativní části výzkumu byla prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů získána data o konkrétních str |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a The presented doctoral thesis deals with test-taking strategy engagement in English language reading and listening comprehension tests. Test-taking strategies are strategies test-takers employ to handle language issues and item-response demands when responding to a test task. The objectives of the work were to establish the types of strategies used and to describe the process of test-taking strategy engagement in responding to test tasks as well as the test-takers’ rationale for strategy selection. Further objectives were to determine the effect test-taking strategy use may have on test performance and to ascertain whether test-taking strategy usage varies according to the test level or certain test-taker characteristics. The phenomenon was examined in the context of standardized English language proficiency exams in accordance with NATO STANAG 6001. The research was of a mixed-methods design. In the qualitative part of the research, semi-structured interviews were used to collect data |9 eng |
650 | 0 | 7 | |a angličtina |7 ph114056 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a testování |2 CZ-BrMU |
650 | 0 | 7 | |a ověřování znalostí |7 ph222849 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a strategie |2 CZ-BrMU |
650 | 0 | 7 | |a jazykové zkoušky |7 ph466388 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a jazykové dovednosti |7 ph213327 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a English language |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a knowledge evaluation |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a language examinations |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a linguistics competences |2 eczenas |
655 | 7 | |a disertace |7 fd132024 |2 czenas | |
655 | 9 | |a dissertations |2 eczenas | |
658 | |a Didaktika cizího jazyka |b Didaktika cizího jazyka |c PdF D-DCIJ DDCIJ02 (DDCIJ02) |2 CZ-BrMU | ||
700 | 1 | |a Vlčková, Kateřina, |d 1976- |7 mzk2008448719 |% UČO 23594 |4 ths | |
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Katedra pedagogiky |7 kn20010709040 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u https://is.muni.cz/th/albmd/ |
CAT | |c 20230527 |l MUB01 |h 0420 | ||
CAT | |a PELOUSKOVA |b 02 |c 20230601 |l MUB01 |h 1059 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230612 |l MUB01 |h 0038 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230622 |l MUB01 |h 0149 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230622 |l MUB01 |h 0154 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20230913 |l MUB01 |h 1843 | ||
CAT | |c 20230918 |l MUB01 |h 0945 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20240611 |l MUB01 |h 2156 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20240611 |l MUB01 |h 2159 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20240626 |l MUB01 |h 0929 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20240626 |l MUB01 |h 1010 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2023-09-18 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PEDF |a Pedagogická fakulta |2 KDEP |b ÚK - depozitář |3 VP-639 |5 3201113839 |8 20230601 |f 71 |f Prezenční SKLAD |r 20230601 |
AVA | |a PED50 |b PEDF |c ÚK - depozitář |d VP-639 |e available |t K dispozici |f 1 |g 0 |h N |i 0 |j KDEP |