Testové strategie používané studenty v testech receptivních dovedností v angličtině /

Předložená doktorská práce se zabývá použitím testových strategií v testech poslechu a čtení v angličtině. Testové strategie jsou strategie, které testovaní studenti používají u testových úloh, když se vypořádávají s jazykovými problémy a tím, jak odpověď na úlohu zpracovat. Cílem práce bylo zjistit...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Bumbálková, Eva (Autor práce)
Další autoři: Vlčková, Kateřina, 1976- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Angličtina
Vydáno: 2023
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/albmd/
Obálka
LEADER 04933ctm a22006977i 4500
001 MUB01006520202
003 CZ BrMU
005 20230601105911.0
008 230527s2023 xr ||||| |||||||||||eng d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2023-09-18 
035 |a (ISMU-VSKP)427113 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003  |e rda 
072 7 |a 811.111  |x Angličtina  |2 Konspekt  |9 11 
080 |a 811.111  |2 MRF 
080 |a 37.011/.012  |2 MRF 
080 |a 81'24:37.091.27  |2 MRF 
080 |a 81'24  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Bumbálková, Eva  |% UČO 12013  |* [absolvent PdF MU]  |4 dis 
242 1 0 |a Learners’ Test-taking Strategies Used in Receptive Skills Tests in English  |y eng 
245 1 0 |a Testové strategie používané studenty v testech receptivních dovedností v angličtině /  |c Eva Bumbálková 
264 0 |c 2023 
300 |a 163 listů 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Vedoucí práce: Kateřina Vlčková 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2023 
520 2 |a Předložená doktorská práce se zabývá použitím testových strategií v testech poslechu a čtení v angličtině. Testové strategie jsou strategie, které testovaní studenti používají u testových úloh, když se vypořádávají s jazykovými problémy a tím, jak odpověď na úlohu zpracovat. Cílem práce bylo zjistit, jaké strategie studenti používají, a popsat proces zapojení testových strategií do vypracování odpovědi na testovou úlohu, jakož i zjistit, jaké důvody studenti uvádějí pro volbu určité strategie. Dalším cílem bylo zjistit, zda je používání těchto strategií odlišné při skládání zkoušek pro různé úrovně pokročilosti, či zda se liší v závislosti na dalších proměnných a jaký je vztah mezi použitím testových strategií a výsledkem testu. Testové strategie byly zkoumány v kontextu standardizovaných zkoušek z anglického jazyka podle NATO STANAG 6001. Pro výzkum byl použit smíšený design. V kvalitativní části výzkumu byla prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů získána data o konkrétních str  |% cze 
520 2 9 |a The presented doctoral thesis deals with test-taking strategy engagement in English language reading and listening comprehension tests. Test-taking strategies are strategies test-takers employ to handle language issues and item-response demands when responding to a test task. The objectives of the work were to establish the types of strategies used and to describe the process of test-taking strategy engagement in responding to test tasks as well as the test-takers’ rationale for strategy selection. Further objectives were to determine the effect test-taking strategy use may have on test performance and to ascertain whether test-taking strategy usage varies according to the test level or certain test-taker characteristics. The phenomenon was examined in the context of standardized English language proficiency exams in accordance with NATO STANAG 6001. The research was of a mixed-methods design. In the qualitative part of the research, semi-structured interviews were used to collect data  |9 eng 
650 0 7 |a angličtina  |7 ph114056  |2 czenas 
650 0 7 |a testování  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a ověřování znalostí  |7 ph222849  |2 czenas 
650 0 7 |a strategie  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a jazykové zkoušky  |7 ph466388  |2 czenas 
650 0 7 |a jazykové dovednosti  |7 ph213327  |2 czenas 
650 0 9 |a English language  |2 eczenas 
650 0 9 |a knowledge evaluation  |2 eczenas 
650 0 9 |a language examinations  |2 eczenas 
650 0 9 |a linguistics competences  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Didaktika cizího jazyka  |b Didaktika cizího jazyka  |c PdF D-DCIJ DDCIJ02 (DDCIJ02)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Vlčková, Kateřina,  |d 1976-  |7 mzk2008448719  |% UČO 23594  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra pedagogiky  |7 kn20010709040  |4 dgg 
856 4 1 |u https://is.muni.cz/th/albmd/ 
CAT |c 20230527  |l MUB01  |h 0420 
CAT |a PELOUSKOVA  |b 02  |c 20230601  |l MUB01  |h 1059 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230612  |l MUB01  |h 0038 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230622  |l MUB01  |h 0149 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230622  |l MUB01  |h 0154 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20230913  |l MUB01  |h 1843 
CAT |c 20230918  |l MUB01  |h 0945 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240611  |l MUB01  |h 2156 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240611  |l MUB01  |h 2159 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240626  |l MUB01  |h 0929 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240626  |l MUB01  |h 1010 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2023-09-18 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-639  |5 3201113839  |8 20230601  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20230601 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-639  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP