Testové strategie používané studenty v testech receptivních dovedností v angličtině /
Předložená doktorská práce se zabývá použitím testových strategií v testech poslechu a čtení v angličtině. Testové strategie jsou strategie, které testovaní studenti používají u testových úloh, když se vypořádávají s jazykovými problémy a tím, jak odpověď na úlohu zpracovat. Cílem práce bylo zjistit...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Angličtina |
Vydáno: |
2023
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/albmd/ |
Shrnutí: | Předložená doktorská práce se zabývá použitím testových strategií v testech poslechu a čtení v angličtině. Testové strategie jsou strategie, které testovaní studenti používají u testových úloh, když se vypořádávají s jazykovými problémy a tím, jak odpověď na úlohu zpracovat. Cílem práce bylo zjistit, jaké strategie studenti používají, a popsat proces zapojení testových strategií do vypracování odpovědi na testovou úlohu, jakož i zjistit, jaké důvody studenti uvádějí pro volbu určité strategie. Dalším cílem bylo zjistit, zda je používání těchto strategií odlišné při skládání zkoušek pro různé úrovně pokročilosti, či zda se liší v závislosti na dalších proměnných a jaký je vztah mezi použitím testových strategií a výsledkem testu. Testové strategie byly zkoumány v kontextu standardizovaných zkoušek z anglického jazyka podle NATO STANAG 6001. Pro výzkum byl použit smíšený design. V kvalitativní části výzkumu byla prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů získána data o konkrétních str The presented doctoral thesis deals with test-taking strategy engagement in English language reading and listening comprehension tests. Test-taking strategies are strategies test-takers employ to handle language issues and item-response demands when responding to a test task. The objectives of the work were to establish the types of strategies used and to describe the process of test-taking strategy engagement in responding to test tasks as well as the test-takers’ rationale for strategy selection. Further objectives were to determine the effect test-taking strategy use may have on test performance and to ascertain whether test-taking strategy usage varies according to the test level or certain test-taker characteristics. The phenomenon was examined in the context of standardized English language proficiency exams in accordance with NATO STANAG 6001. The research was of a mixed-methods design. In the qualitative part of the research, semi-structured interviews were used to collect data |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Kateřina Vlčková |
Fyzický popis: | 163 listů |