Reducing the motor imagery brain-computer interface training time with embodiment in virtual reality /

Brain-computer interfaces (BCI) jsou systémy pro komunikaci s počítači, roboty či jinými zařízeními pomocí neurální aktivity zaznamenané z mozku. Navzdory několika dekádám výzkumu stále neexistuje neinvazivní BCI, který by umožnil komunikaci podobnou rychlostí, jako při použití klávesnice nebo myši....

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Škola, Filip (Autor práce)
Další autoři: Hliněný, Petr, 1971- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Angličtina
Vydáno: 2021
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/tyxj9/
Obálka
LEADER 05517ctm a22008537i 4500
001 MUB01006479088
003 CZ BrMU
005 20240522111013.0
008 210311s2021 xr ||||| |||||||||||eng d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2023-04-17 
035 |a (ISMU-VSKP)283963 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD018  |e rda 
072 7 |a 004.8  |x Umělá inteligence  |2 Konspekt  |9 23 
072 7 |a 61  |x Lékařské vědy. Lékařství  |2 Konspekt  |9 14 
080 |a 004.8  |2 MRF 
080 |a 612.82  |2 MRF 
080 |a 004.5  |2 MRF 
080 |a 616.831-073.7  |2 MRF 
080 |a 004.946  |2 MRF 
080 |a 611.018.83  |2 MRF 
100 1 |a Škola, Filip  |% UČO 325197  |* [absolvent FI MU]  |4 dis 
242 1 0 |a Reducing the motor imagery brain-computer interface training time with embodiment in virtual reality  |y eng 
245 1 0 |a Reducing the motor imagery brain-computer interface training time with embodiment in virtual reality /  |c Filip Škola 
264 0 |c 2021 
300 |a xiv, 153 stran :  |b ilustrace 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Vedoucí práce: Petr Hliněný 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Fakulta informatiky, 2021 
520 2 |a Brain-computer interfaces (BCI) jsou systémy pro komunikaci s počítači, roboty či jinými zařízeními pomocí neurální aktivity zaznamenané z mozku. Navzdory několika dekádám výzkumu stále neexistuje neinvazivní BCI, který by umožnil komunikaci podobnou rychlostí, jako při použití klávesnice nebo myši. Kvůli nedokonalé znalosti struktury a funkce lidského mozku a omezením současných neurozobrazovacích metod je navíc nutné využít při komunikaci s BCI některé ze zavedených paradigmat. Představovaný pohyb (angl. motor imagery, MI) patří mezi hlavní BCI paradigmata. Při komunikaci s BCI založenými na představovaném pohybu (MI-BCI) se využívá změn v neurální signalizaci, nastávajících při soustředěném představování pohybů vlastního těla. BCI systémy jsou typicky implementovány pomocí elektroencefalografie (EEG) nahrávané z elektrod na povrchu hlavy. Získaný signál má nízké prostorové rozlišení, je náchylný na rušení, a velká část práce je tak na MI-BCI uživatelích, kteří se musí naučit modulo  |% cze 
520 2 9 |a Brain-computer interfaces (BCI) are systems allowing to control computers, robots, and other machinery with neural activity recorded from the brain. Despite several decades of research, a non-invasive BCI that would allow accurate communication with a speed comparable to the traditional input devices has not been developed yet. Moreover, as the understanding of the structure and the function of the human brain is imperfect and the neuroimaging methods are limited, communication using BCIs must be performed in accordance with one of the few existing BCI paradigms. Motor imagery (MI) is one of the major BCI paradigms, exploiting changes in neural signaling generated as a result of imagined motor actions. As the BCIs are typically implemented using scalp-recorded electroencephalography (EEG), main issues that prevent reliable communication originate in the low spatial resolution and high levels of noise in the signals. Consequently, operators must be able to module their neural rhythms w  |9 eng 
650 0 7 |a neurony  |7 ph134939  |2 czenas 
650 0 7 |a mozek  |7 ph123008  |2 czenas 
650 0 7 |a interakce člověk-počítač  |7 ph121144  |2 czenas 
650 0 7 |a elektroencefalografie  |7 ph119870  |2 czenas 
650 0 7 |a umělá inteligence  |7 ph116536  |2 czenas 
650 0 7 |a virtuální realita  |7 ph127114  |2 czenas 
650 0 9 |a neurons  |2 eczenas 
650 0 9 |a brain  |2 eczenas 
650 0 9 |a electroencephalography  |2 eczenas 
650 0 9 |a human-computer interaction  |2 eczenas 
650 0 9 |a artificial intelligence  |2 eczenas 
650 0 9 |a virtual reality  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Informatika (čtyřleté)  |b Informatika  |c FI D-IN4 IN (IN)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Hliněný, Petr,  |d 1971-  |7 mub2013777090  |% UČO 168881  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra teorie programování  |4 dgg 
856 4 1 |u https://is.muni.cz/th/tyxj9/ 
CAT |c 20210311  |l MUB01  |h 0420 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210322  |l MUB01  |h 1141 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210322  |l MUB01  |h 1142 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210327  |l MUB01  |h 0026 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210912  |l MUB01  |h 2336 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211010  |l MUB01  |h 2218 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20211122  |l MUB01  |h 1503 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220629  |l MUB01  |h 0104 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20221019  |l MUB01  |h 2326 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20221101  |l MUB01  |h 0840 
CAT |a VESELA  |b 02  |c 20230109  |l MUB01  |h 1340 
CAT |a VESELA  |b 02  |c 20230109  |l MUB01  |h 1342 
CAT |c 20230417  |l MUB01  |h 1117 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230629  |l MUB01  |h 0037 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240405  |l MUB01  |h 2124 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240408  |l MUB01  |h 1014 
CAT |a VESELAX  |b 02  |c 20240522  |l MUB01  |h 1107 
CAT |a VESELAX  |b 02  |c 20240522  |l MUB01  |h 1109 
CAT |a VESELAX  |b 02  |c 20240522  |l MUB01  |h 1110 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20241111  |l MUB01  |h 1100 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2023-04-17 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 FI  |a Fakulta informatiky  |3 Diz. práce 2020  |5 42005D2743  |8 20230109  |f 72  |f Týdenní  |r 20230109 
AVA |a INF50  |b FI  |d Diz. práce 2020  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0