Softwarové umění ve výuce: možnosti kritického a kreativního poznání softwaru /

Software lze považovat za fenomén, který pronikl do všech oblastí našeho života, ať už se jedná o sféru práce, zábavy nebo každodenního života. Software hraje signifikantní roli také ve výtvarné výchově a uměleckém vzdělávání. Přítomnost softwaru v těchto výukových oblastech vyvolává mnoho otázek, k...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Franc, Adam (Autor práce)
Další autoři: Horáček, Radek, 1959- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2020
Témata:
art
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/o9pdm/
Obálka
Popis
Shrnutí:Software lze považovat za fenomén, který pronikl do všech oblastí našeho života, ať už se jedná o sféru práce, zábavy nebo každodenního života. Software hraje signifikantní roli také ve výtvarné výchově a uměleckém vzdělávání. Přítomnost softwaru v těchto výukových oblastech vyvolává mnoho otázek, které jsou spjaté s politickou, uměleckou, manipulativní a kreativní povahou tohoto média. Proto zde vyvstává naléhavá potřeba důkladně prozkoumat tento komplexní fenomén a formulovat vhodné výukové metody pro kritické a kreativní poznání softwaru ve výtvarné výchově a uměleckém vzdělávání. Pro tyto účely využíváme uměleckou praxi známou jako softwarové umění, která rozvíjí široké spektrum uměleckých přístupů zaměřených na průzkum různých aspektů softwarového média. Umělci z oblasti softwarového umění prostřednictvím kreativního programování tematizují funkce, operace, vizualitu, politiku a poetiku softwaru - uvažují o softwaru skrze samotné softwarové médium. Provádí praktický a intuitivní v
Software has become a phenomenon that penetrates all spheres of our life, whether it is an area of work, fun, or everyday life. Software also plays a significant role in art education. The presence of software in the art classroom raises a number of questions concerning the political, artistic, manipulative, and creative nature of the medium. For that reason, there is an urgent need to carry on the thorough exploration of this complex phenomenon in art education and formulate appropriate teaching methods for critical and creative understanding of software. For this purpose, we use a new artistic practice known as software art, which develops a wide range of different artistic approaches focused on the investigation of various aspects of software medium. Software artists, through experimental programming, thematize software‘s functions, operations, ideology, visual qualities, politics, and poetics - thinking about software by the software medium itself. They carry on practical and intu
Popis jednotky:Vedoucí práce: Radek Horáček
Fyzický popis:212 listů