Inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu /
Disertační práce a výzkumné projekty se zabývají zjišťováním a analýzou efektivity využívání podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením v inkluzivním prostředí základních škol v kraji Vysočina a Jihomoravském kraji a analýzou současného stavu podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením ve...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2020
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/fme7i/ |
Shrnutí: | Disertační práce a výzkumné projekty se zabývají zjišťováním a analýzou efektivity využívání podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením v inkluzivním prostředí základních škol v kraji Vysočina a Jihomoravském kraji a analýzou současného stavu podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu v Jihomoravském kraji a kraji Vysočina. Teoretická část disertační práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola definuje termín inkluze a inkluzivní vzdělávání. Zde je nastíněna aktuální vzdělávací politika v České republice a také v zahraničí. Kapitola obsahuje Mezinárodní klasifikaci funkčních schopností, disability a zdraví pro děti a mládež. Závěr kapitoly je věnován metodologii vztahující se k disertační práci a výzkumným šetřením. Druhá kapitola se věnuje žákům s tělesným postižením v inkluzivním prostředí základní školy. Nejprve je uveden vývoj postojů k lidem s tělesným postižením. Následující podkapitola se zabývá charakteristikou jedinců s The Dissertation thesis and research projects deal with the identification and analysis of the effectiveness of the use of supportive measures for pupils with physical disabilities in the inclusive environment of primary schools in the Vysočina Region and the South Moravian Region and the analysis of the current state of supportive measures for pupils with physical disabilities in mainstream schools in the South Moravian Region the Vysočina region. The theoretical part of the dissertation thesis is divided into three chapters. The first chapter defines the term inclusion and inclusive education. Here is outlined the current educational policy in the Czech Republic and also abroad. The chapter contains the International Classification of Functioning, Disability and Health for Children and Youth. The conclusion of the chapter is devoted to methodology related to dissertation thesis and research projects. The second chapter deals with pupils with physical disabilities in the inclusive env |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Dagmar Opatřilová |
Fyzický popis: | 229 listů |