Terénní výuka v modelovém území v okolí Pouzdřan /

Bakalářská práce se zabývá terénní výukou geografie na gymnáziích v České republice. V teoretické části práce je uvedena definice terénní výuky, jsou představeny cíle výuky a zhodnoceno její postavení v geografickém vzdělávání. Praktická část práce se věnuje možnostem terénní výuky v modelovém území...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Zajícová, Jana (Dissertant)
Other Authors: Herber, Vladimír, 1952- (Thesis advisor)
Format: Thesis Manuscript
Language:Czech
Subjects:
Online Access:http://is.muni.cz/th/sgvmm/
Description
Summary:Bakalářská práce se zabývá terénní výukou geografie na gymnáziích v České republice. V teoretické části práce je uvedena definice terénní výuky, jsou představeny cíle výuky a zhodnoceno její postavení v geografickém vzdělávání. Praktická část práce se věnuje možnostem terénní výuky v modelovém území v okolí Pouzdřan. Cílem práce je návrh a kompletní zpracování trasy a učebních podkladů pro tři terénní vyučovací jednotky v okolí Pouzdřan. Vybranými lokalitami jsou přírodní rezervace Plačkův les a říčka Šatava, národní přírodní památka Pouzdřanská step – Kolby a obec Pouzdřany. Každá vyučovací jednotka má jiné tematické zaměření. Ke každé části je zpracována charakteristika území, metodická příručka pro učitele a pracovní list.
This bachelor thesis is focused on geography fieldwork at grammar schools in the Czech Republic. The theoretical part contains the definition of fieldwork, the aims of this teaching method and its role in geography grammar school education is explained. In the practical part of the thesis the options of fieldwork in the model area around Pouzdřany are presented. The main purpose of the thesis is to propose and completely process the trail and the teaching materials for three fieldwork units in the area around Pouzdřany. Selected locations were the Nature Reserve Plačkův les a říčka Šatava, the National Natural Monument Pouzdřanská step – Kolby and Pouzdřany villages. Each teaching unit focuses on different geography topic. Each part includes a location characteristic, a methodical manual for teachers and a worksheet.
Item Description:Vedoucí práce: Vladimír Herber
Physical Description:53 listů, 3 listy nečíslovaných příloh