Tvorba právních předpisů ústředních orgánů státní správy /
Práce se zabývá tvorbou právních předpisů ústředních orgánů státní správy a odpovídá na základní otázku, zda současná tvorba těchto právních předpisů v České republice naplňuje požadavky na tvorbu dobrého práva. Práce používá pro tvorbu právních předpisů ústředních orgánů státní správy zjednodušený...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2017
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/rru21/ |
LEADER | 04870ctm a22007337i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01006412564 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20191209082600.0 | ||
008 | 180308s2017 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2020-01-13 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)303059 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD010 |e rda | ||
041 | 0 | |a cze |b eng | |
072 | 7 | |a 352/354 |x Stupně místní, oblastní a ústřední správy |2 Konspekt |9 15 | |
080 | |a 354 |2 MRF | ||
080 | |a 35 |2 MRF | ||
080 | |a (043.3) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Plachý, Jiří |% UČO 257125 |* [absolvent PrávF MU] |4 dis | |
242 | 1 | 0 | |a Drafting of legal regulations of central state administration bodies |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Tvorba právních předpisů ústředních orgánů státní správy / |c Jiří Plachý |
264 | 0 | |c 2017 | |
300 | |a 248 listů | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Vedoucí práce: Petr Průcha | ||
502 | |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Právnická fakulta, 2018 | ||
520 | 2 | |a Práce se zabývá tvorbou právních předpisů ústředních orgánů státní správy a odpovídá na základní otázku, zda současná tvorba těchto právních předpisů v České republice naplňuje požadavky na tvorbu dobrého práva. Práce používá pro tvorbu právních předpisů ústředních orgánů státní správy zjednodušený pojem „právotvorba“ a vnímá ji jako formalizovaný proces, který se skládá z jednotlivých, na sebe navazujících stadií s počátečním stadiem vzniku potřeby regulace určitých společenských vztahů a závěrečným stadiem, ve kterém dochází ke splnění nezbytných podmínek pro vyvolání právních důsledků vázaných na nabytí účinnosti právního předpisu. Neoddělitelnou součástí tohoto procesu je následná kontrola, případně i zrušení právního předpisu. Využitím různých přístupů a metod autor upozorňuje na některé nedostatky a klíčové problémy v právotvorbě; zároveň ale nabízí i možná řešení. |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a The thesis deals with creation of legislation of the central government authorities and answears the question whether the current creation of these kind of legal regulations in the Czech Republic meets the requirements for the creation of good law. The thesis uses simplified term „law-making“ for creation of law by central government authorities and consider it to be a formal process, which consist of particular following phases with a beginning in phase of the rise of need for regulation in the society and final stage in which is necessary to fulfil prerequisites for invoke legal consequences. Integral part of this process is related control, even the repeal of law as well. By using different approaches and methods, the author points to selected problems and critical issues in law-making; but simultaneously offers possible solutions as well. |9 eng |
546 | |a Anglické resumé | ||
650 | 0 | 7 | |a státní správa |7 ph126193 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a ústřední orgány státní správy |7 ph203850 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a central government |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a state administration |2 eczenas |
655 | 7 | |a disertace |7 fd132024 |2 czenas | |
655 | 9 | |a dissertations |2 eczenas | |
658 | |a Teoretické právní vědy (čtyřleté) |c PrF D-TPV4 SPZP |2 CZ-BrMU | ||
700 | 1 | |a Průcha, Petr, |d 1949- |7 jk01101429 |% UČO 883 |4 ths | |
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Katedra správní vědy a správního práva (2008- ) |7 ko20221141240 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u http://is.muni.cz/th/rru21/ |
CAT | |c 20180308 |l MUB01 |h 0420 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20180320 |l MUB01 |h 2356 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20180824 |l MUB01 |h 2220 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20180824 |l MUB01 |h 2222 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20180920 |l MUB01 |h 0739 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190226 |l MUB01 |h 0742 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190430 |l MUB01 |h 1701 | ||
CAT | |a HONIGOVA |b 02 |c 20191209 |l MUB01 |h 0826 | ||
CAT | |c 20200113 |l MUB01 |h 1003 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20200319 |l MUB01 |h 1029 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20201101 |l MUB01 |h 0022 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210212 |l MUB01 |h 0052 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 1027 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 2014 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20210724 |l MUB01 |h 1300 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 00 |c 20220216 |l MUB01 |h 0014 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20220218 |l MUB01 |h 1738 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20220407 |l MUB01 |h 1841 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20220811 |l MUB01 |h 2138 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230317 |l MUB01 |h 2340 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2020-01-13 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PRAF |a Právnická fakulta |2 S1DPF |b Sklad 1, DPF |3 DPF-14593 |5 3129173468 |4 171 |8 20191209 |f 71 |f Prezenční SKLAD |p PD |p Prezenční DPF |
AVA | |a LAW50 |b PRAF |c Sklad 1, DPF |d DPF-14593 |e unavailable |t Není k dispozici |f 1 |g 1 |h N |i 0 |j S1DPF |