Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka /

Disertační práce se zaměřuje na strategie učení se cizímu jazyku u vysoce specifické skupiny – u nevidomých vysokoškolských studentů. Výzkumem strategií učení se cizímu jazyku se věnovala řada výzkumů, žádný z nich se však nevěnoval nevidomým. Počty vysokoškolských nevidomých studentů jsou natolik v...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Hovořáková, Ivana (Dissertant)
Other Authors: Hanušová, Světlana, 1963- (Thesis advisor)
Format: Thesis Manuscript
Language:Czech
Published: 2017
Subjects:
Online Access:http://is.muni.cz/th/104817/pedf_d/
Cover Image
LEADER 04692ctm a22006137i 4500
001 MUB01006400700
003 CZ BrMU
005 20171031082614.0
008 170916s2017 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2017-11-13 
035 |a (ISMU-VSKP)296255 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003  |e rda 
072 7 |a 376  |x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 316.344.6-056.262  |2 MRF 
080 |a 811.111  |2 MRF 
080 |a 001.87  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Hovořáková, Ivana  |% UČO 104817  |* [absolvent PdF MU]  |4 dis 
242 1 0 |a Language learning strategies in blind students of English as a foreign language  |y eng 
245 1 0 |a Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka /  |c Ivana Hovořáková 
264 0 |c 2017 
300 |a 179 listů 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Vedoucí práce: Světlana Hanušová 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2017 
520 2 |a Disertační práce se zaměřuje na strategie učení se cizímu jazyku u vysoce specifické skupiny – u nevidomých vysokoškolských studentů. Výzkumem strategií učení se cizímu jazyku se věnovala řada výzkumů, žádný z nich se však nevěnoval nevidomým. Počty vysokoškolských nevidomých studentů jsou natolik vysoké, že by měly vzbuzovat zájem vyučujících o to, jak je co nejlépe učit. Používání strategií učení je považováno za podmínku jednoduššího, efektivnějšího a zábavnějšího celoživotního učení. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou představeny tři hlavní koncepty, které tvoří teoretická východiska práce. První kapitola představuje typy zrakových postižení, vzdělávání nevidomých v chronologickém hledisku včetně podmínek a podpory v terciárním vzdělávání v dnešní době. Ve druhé kapitole jsou uvedeny nejvýznamnější teorie osvojování cizího jazyka a současné výukové metody s uvedením specifik vztahujících se k nevidomým studentům. Třetí kapitola se zab  |% cze 
520 2 9 |a The dissertation thesis focuses on language learning strategies in a highly specific group of people of blind university students. Numerous research into language learning strategies has been carried out, none of which was dealing with the blind. The numbers of blind students in mainstream schools are high enough to arouse interest of teachers in best possible ways of teaching them. Using language learning strategies is viewed as a crucial condition for easier, more efficient and more enjoyable autonomous lifelong learning. The work is divided into two parts, theoretical and empirical. In the theoretical part, three main key concepts which form theoretical background of this work are introduced. The first chapter presents types of visual impairments, their classification, education of the blind from the chronological point of view, including tertiary education of the blind nowadays. In the second chapter, the most influential theories of language acquisition are listed to support under  |9 eng 
650 0 7 |a strategie učení  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a cizí jazyky  |x studium a výuka  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a angličtina  |7 ph114056  |2 czenas 
650 0 7 |a nevidomí  |7 ph123276  |2 czenas 
650 0 7 |a osoby se zrakovým postižením  |7 ph127686  |2 czenas 
650 0 7 |a případové studie  |7 ph124930  |2 czenas 
650 0 9 |a English language  |2 eczenas 
650 0 9 |a blind  |2 eczenas 
650 0 9 |a people with visual disabilities  |2 eczenas 
650 0 9 |a case studies  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Specializace v pedagogice (čtyřleté)  |b Didaktika cizího jazyka  |c PdF D-SPE4 DCIJ (DCIJ)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Hanušová, Světlana,  |d 1963-  |7 mzk2003200056  |% UČO 33747  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Pedagogická fakulta  |7 kn20010709279  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/104817/pedf_d/ 
CAT |c 20170916  |l MUB01  |h 0421 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20170919  |l MUB01  |h 1218 
CAT |a PELOUSKOVA  |b 02  |c 20171031  |l MUB01  |h 0826 
CAT |c 20171113  |l MUB01  |h 0946 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180731  |l MUB01  |h 0151 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2017-11-13 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-540  |5 3201094421  |8 20171031  |f 70  |f Prezenční  |r 20171031 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-540  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP