Interakce ve školní třídě s dobrým sociálním klimatem /
Disertační práce Interakce ve školní třídě s dobrým sociálním klimatem předkládá výsledky výzkumu zaměřeného na sociální interakci aktérů (žáků a třídní učitelky) ve středoškolské třídě s dobrým sociálním klimatem. Teoretická část publikace představuje pojetí sociálního klimatu školní třídy, vývoj z...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2017
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/12845/pedf_d/ |
Shrnutí: | Disertační práce Interakce ve školní třídě s dobrým sociálním klimatem předkládá výsledky výzkumu zaměřeného na sociální interakci aktérů (žáků a třídní učitelky) ve středoškolské třídě s dobrým sociálním klimatem. Teoretická část publikace představuje pojetí sociálního klimatu školní třídy, vývoj zkoumání klimatu třídy. Podává základní informace o dimenzích, determinantách a typech klimatu třídy. V přehledu zmiňuje některé kvantitativní a kvalitativní metody vhodné pro zkoumání klimatu třídy. Dále se věnuje aktérům klimatu třídy, tj. žákům a třídnímu učiteli a dále vzájemné interakci mezi těmito aktéry. Empirická část odpovídá na otázku, jak probíhá interakce ve třídě s dobrým sociálním klimatem. Jedná se o smíšený výzkumný design s výraznou dominancí kvalitativních postupů. Jako výzkumná strategie byla zvolena případová studie. Kapitoly postupně zprostředkovávají výsledky první kvantitativní fáze a druhé, převážně kvalitativní, fáze výzkumného šetření, která je pro zodpovězení hlavní This Ph.D. thesis is called The Interaction in a school class with a good social climate and offers results of a research focusing on social interaction of the participants (pupils and class teacher) in a secondary school class with a good social climate. The theoretical part of the thesis introduces the concept of social climate in a school class and the development of research of the school class climate. It offers elementary information concerning the dimensions, determinants and types of class climates. Some quantitative and qualitative methods appropriate for the research of the class climate are presented. It pays attention to the participants of the class climate - the pupils and the class teacher and to the interaction among these participants. The empirical part answers the question of how the interaction in a class with a good social climate works. It is a mixed methods research design with a significant dominance of qualitative methods. A case study was used as a research st |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Stanislav Střelec |
Fyzický popis: | 175 stran |