Construction of Acceleration Data Structures for Ray Tracing
Hlavní úlohou v počítačové grafice je vytvoření dvoudimenzionálního obrazu z popisu virtuální scény, který je většinou třídimenzionální. Speciálním případem této úlohy je fotorealistické vykreslování, které počítá výsledný obraz pomocí fyzikálně podložených metod. Fotorealistické vykreslování se pou...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Angličtina |
| Vydáno: |
2015
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/172521/fi_d/ |
| Shrnutí: | Hlavní úlohou v počítačové grafice je vytvoření dvoudimenzionálního obrazu z popisu virtuální scény, který je většinou třídimenzionální. Speciálním případem této úlohy je fotorealistické vykreslování, které počítá výsledný obraz pomocí fyzikálně podložených metod. Fotorealistické vykreslování se používá v široké škále odvětví od vědeckých vizualizací, počítačového modelování (například v automobilovém průmyslu) nebo architektonických vizualizací až po tvorbu počítačově generovaných filmů. Naneštěstí vykreslování fotorealistických obrazů je velmi časově náročná úloha, a proto výpočet často probíhá na výkonných vykreslovacích farmách. Akcelerace těchto algoritmů na úroveň umožňující jim běžet na běžných stolních počítačích se v poslední době stala atraktivním výzkumným tématem. Takováto akcelerace by umožnila jednak snížení nákladů v oblastech jako je strojírenství nebo filmový průmysl, ale také by umožnila použít fotorealistické vykreslování v nových oblastech, například v herním průmy The prominent task of computer graphics algorithms is to synthesize a two-dimensional image from the description of a virtual scene, which is usually three-dimensional. A special case of this task is photorealistic rendering that computes the resulting image by physically-based methods. Photorealistic visualization is used in a variety of industries ranging from scientific visualization, computer-aided design (e.g. in the car industry) or architectural visualizations to the creation of computer generated movies. Unluckily, rendering of photorealistic images is a time-consuming task and is thus often realized on powerful rendering farms. Recently, acceleration of this class of algorithms to a level enabling them to run on a commodity desktop computer has been a hot research topic. Such acceleration would not only reduce the visualization expenses in areas such as engineering or the movie industry, but it would also enable photorealistic rendering to be used in new areas such as the vid |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jiří Sochor |
| Fyzický popis: | ??? |