Změny v dojížďce za prací v období transformace komparace lokálních trhů práce /
Předkládaná disertační práce se zabývá změnami v prostorové organizaci denní dojížďky za prací v České republice v období transformace. Vstupními daty analýzy jsou údaje o dojížďce za prací ze SLDB 1991 a 2001, které byly na velmi podrobné úrovni očištěny od vlivu administrativních a metodických změ...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2013
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/7580/prif_d_b1/ |
Shrnutí: | Předkládaná disertační práce se zabývá změnami v prostorové organizaci denní dojížďky za prací v České republice v období transformace. Vstupními daty analýzy jsou údaje o dojížďce za prací ze SLDB 1991 a 2001, které byly na velmi podrobné úrovni očištěny od vlivu administrativních a metodických změn (definice ekonomicky aktivního obyvatelstva apod.) tak, aby byly v maximální míře srovnatelné. Pro srovnání rozdílů v prostorové organizaci dojížďky byly pro oba porovnávané časové horizonty vymezeny funkční regiony, tzv. lokální trhy práce (local labour markete areas). Na rozdíl od předchozí dlouhodobé praxe v České republice, která při regionalizaci dojížďky preferovala poměrně jednoduchou deduktivní metodu, byla k jejich vymezení zvolena zjednodušená a upravená varianta algoritmu CURDS (Coombes et al. 1986), který je již od 80. let 20. století používán v Británii, postupně byl aplikován i v řadě dalších zemí a mimo jiné i Eurostatem byl označen za standard v této oblasti. Oproti předcho This dissertation thesis deals with changes in a spatial organisation of daily travel-to-work in the Czech Republic during the period of transformation. The data on travel-to-work from the 1991 and 2001 censuses were entered into the analysis and they were refined at a very detailed resolution with respect to the influence of administrative and methodical changes (definition of economically active population etc.) so that they were maximally comparable. Functional regions, so called local labour market areas) were delineated for both compared time horizons in order to capture changes in the spatial organisation of travel-to-work flows. Unlike the preceding long-lasting practice in the Czech Republic that had favoured relatively simple deductive approach for regionalisation of travel-to-work a simplified and adjusted variant of the CURDS algorithm (Coombes et al. 1986) was employed. It had been used in Britain since the 1980s and successively in a number of other countries and it was ac |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Václav Toušek |
Fyzický popis: | 122 s., [6] s. příl. : barev. mapy |