Analýza a komparace vzdělávacího programu Základní škola a Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Cílem výzkumu bylo zjistit, zda nová školská reforma přinese kvalitnější a efektivnější vzdělávací proces pro žáky, podílející se na rozvoji těch životních dovedností (klíčových kompetencí), které jsou pro dnešní dobu rozhodující. Studie srovnává výsledky výchovně vzdělávacího procesu v oblasti klíč...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2011
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/47091/fsps_d/ |
Shrnutí: | Cílem výzkumu bylo zjistit, zda nová školská reforma přinese kvalitnější a efektivnější vzdělávací proces pro žáky, podílející se na rozvoji těch životních dovedností (klíčových kompetencí), které jsou pro dnešní dobu rozhodující. Studie srovnává výsledky výchovně vzdělávacího procesu v oblasti klíčových kompetencí u 2 studijních programů na základních školách, jdoucích v návaznosti těsně za sebou - program „Základní škola“ a „Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání“, respektive „Školní vzdělávací program“. Využili jsme v květnu roku 2009 stávající situace na základních školách, kde v posledním 9. ročníku byli žáci vyučování podle programu základní škola a ve 14 pilotních školách po celé ČR se realizovala a ověřovala čtvrtým rokem výuka podle vlastních školních vzdělávacích programů. Výsledky ukázaly nevýznamné rozdíly u jednotlivých položek dotazníku, tudíž školní vzdělávací programy, pokud mají splňovat očekávané cíle, musí projít ještě dlouhou cestou pedagogické evaluace. The aim of our research was to determine whether the new education reform will bring a better and more effective learning process for pupils involved in the development of the life skills (key competencies) which are critical these days. The article compares the results of the education process in the field of key competencies included in two education programmes at elementary schools following in close succession - the "Elementary School Programme" and "General Education Programme for Basic Education” and/or “The School Education Programme”. In May 2009 we summarized the current situation at primary schools, where the last 9th grade pupils were instructed according to the Primary School Programme while 14 pilot schools throughout the Czech Republic implemented and verified the fourth year of teaching according to their own education programmes. Results showed insignificant differences in the respective questionnaire items, therefore, education programmes, if they are to meet ... |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Vlasta Vilímová |
Fyzický popis: | 185 l., [40] l. příl. |