Analytická geometrie na střední škole s programem Maple

Diplomová práce se zabývá využitím programu Maple ve výuce analytické geometrie na střední škole. Vycházel jsem z učebnice Matematika pro gymnázia - Analytická geometrie, která je používaná na mnoha středních školách. Z této učebnice jsem podrobněji zpracoval kapitolu 4 - Geometrie v prostoru. Cílem...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Močuba, Stanislav (Autor práce)
Další autoři: Plch, Roman, 1964- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2010
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/42252/prif_m/
Obálka
Popis
Shrnutí:Diplomová práce se zabývá využitím programu Maple ve výuce analytické geometrie na střední škole. Vycházel jsem z učebnice Matematika pro gymnázia - Analytická geometrie, která je používaná na mnoha středních školách. Z této učebnice jsem podrobněji zpracoval kapitolu 4 - Geometrie v prostoru. Cílem mé práce bylo připravit počítačovou podporu výuky. Za tímto účelem jsem vytvořil zápisník programu Maple Analyticka_geometrie.mw. V něm je uvedena jak základní teorie, tak řešeny jednotlivé příklady pomocí příkazů programu Maple. Řešení některých úloh jsem automatizoval, tzn. naprogramoval procedury. Tyto procedury úlohu samy vyřeší, podle volby uživatele také vypíší postup řešení a/nebo vytvoří obrázek. Pro snazší použití při výuce mají procedury český název a jednoduché zadávání parametrů. Součástí mé práce je i ukázková procedura na vygenerování upraveného zadání úlohy.
The thesis is treating about application of Maple computer program in teaching analytic geometry on high school. I based it on textbook Mathematics for high schools - Analytic geometry which is being used on many high schools. I focused in detail on chapter four - Geometry in space. The aim of my work was to prepare a computer-based support for teaching. For this purpose I created the Maple worksheet Analyticka_geometrie.mw. It includes the main theory and resolution of particular exercises thanks to orders of Maple program. I automated the solution of some exercises which means I created procedures for them. These procedures resolve the exercises by themselves and write out the process that leads to solution and/or create a picture depending on the choice of the user. The procedures have Czech names and simple entry of parameters for easier application in teaching. Part of my thesis is an example procedure that generates modified problem of the exercise.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Roman Plch
Fyzický popis:65 l.