Možnosti sociální integrace osob se zdravotním znevýhodněním, autismem, pomocí speciálních systémů vzdělávání v Praze 10

Bakalářská práce (11991 slov základního textu) na uvedené téma se zaměřuje na rozbor aktuální úrovně poskytovaných služeb spojených se vzděláváním dětí s autismem.Autor objasňuje současné strategie, kterými se společnost snaží průběžně řešit sociální začlenění osob s určitým stupněm znevýhodnění. Pr...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Kostříž, Zdeněk (Autor práce)
Další autoři: Čechová, Jana, 1980- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2008.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/182364/fss_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Bakalářská práce (11991 slov základního textu) na uvedené téma se zaměřuje na rozbor aktuální úrovně poskytovaných služeb spojených se vzděláváním dětí s autismem.Autor objasňuje současné strategie, kterými se společnost snaží průběžně řešit sociální začlenění osob s určitým stupněm znevýhodnění. Pro náležitou a odbornou argumentaci autor využil, kromě studia odborné literatury, zejména kontaktu s dětmi znevýhodněné poruchou autistického spektra a jejich nejbližším sociálním okolím, dále s odborníky ze sociální oblasti a školského systému. S pomocí odkazů na kazuistiky, resp. charakteristiky konkrétních případů, žáků s autismem autor analyzuje systém využívaný v konkrétních vzdělávacích institucích SŠ,ZŠ,MŠ v lokalitě Prahy 10. V závěrech své práce se autor pokouší zhodnotit přínosy a limity aktuálního systému podpory vzdělávání osob s autismem. Autor akcentuje nutnost systémového přístupu a podpory rozvoje možností vzdělávání hendikepovaných spoluobčanů celou společností.
This bachelor’s thesis (11991 words of key text) on the given subject focuses on analysis of the current situation, conditions, effects and problems connected with utilisation of current methods of education of autistic children. The author clarifies the current procedures by which society attempts to deal with continued integration of persons from this group of mentally disabled citizens. On the basis of personal contact with children suffering from a defect of the autistic spectrum and their closest social surroundings, professionals from the social and pedagogic field in facilities for persons with this medical disorder and study of expert literature, the author endeavours to assess the benefits and barriers of the current system of supporting education of autistic persons. Using references to specific student cases the author analyses the system used in the facilities of the Nursery, Elementary and Secondary School in Prague 10 and attempts to describe the options of further devel.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jana Čechová.
Fyzický popis:65 l. : il., tab.