Agresivita osobnosti ve spektru souvislostí a výchovy
Rigorózní práce pod názvem „Agresivita osobnosti ve spektru souvislostí a výchovy“ se dělí na dvě části, teoretickou a výzkumnou.Pohledy teoretické části obsahují prvky generačních změn v současné společnosti, a to jak v jejím akceleračním urychlení, tak v názorovém pojímání mezilidských vztahů.Teor...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2007.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/203187/pedf_r/ |
LEADER | 06256ctm a22007217a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01000542813 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20080305221358.0 | ||
008 | 080303s2007 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2017-05-09 | ||
040 | |a BOD003 |b cze |d BOD114 | ||
080 | |a 616.89-008.444.9 |2 MRF | ||
080 | |a 37.0 |2 MRF | ||
080 | |a 159.923 |2 MRF | ||
080 | |a (043.2) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Hebelka, Bohumil |% UČO 203187 |* [absolvent PdF MU] |4 dis | |
242 | 1 | 4 | |a The Aggressiveness of an Individual in a Spectrum of Circumstances and Education |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Agresivita osobnosti ve spektru souvislostí a výchovy |h [rukopis] / |c Bohumil Hebelka. |
260 | |c 2007. | ||
300 | |a 111 l. | ||
502 | |a Rigorózní práce (PhDr.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2007. | ||
520 | 2 | |a Rigorózní práce pod názvem „Agresivita osobnosti ve spektru souvislostí a výchovy“ se dělí na dvě části, teoretickou a výzkumnou.Pohledy teoretické části obsahují prvky generačních změn v současné společnosti, a to jak v jejím akceleračním urychlení, tak v názorovém pojímání mezilidských vztahů.Teorie agresivity a její ovlivnitelnost je prezentována mezi rozdílností vnitřního já a formováním těchto struktur v procesu výchovy, dědičnosti i společenských vlivů.V teoretických úvahách je nastíněn vývojový pohled na agresivitu, jeho rozdílnosti historického chápání, včetně spouštěcího mechanismu. V samotné konkretizaci tohoto jevu jsou vymezeny jak obecně rizikové faktory, tak výchovná problematika v procesu agresivity. V následující klasifikaci agresivity je podán výčet forem a druhů násilí z těch nejrůznějších pohledů a destruktivních důsledků, a to jak pro jednotlivce v podílu vlastní traumatizace, tak v konečných důsledcích pro celou společnost.Maximalizace pedagogického působení a optimalizace výchovných postupů je předložena v podobě dlouhodobých zkušeností a osobního zážitku v institucích výchovného ústavu a dětského domova.Výzkumná část této studie prezentuje srovnávací poměr osobnostních vlastností jednotlivce a porovnává výsledky agresivních a neagresivních respondentů tohoto projektu. Vzájemnou rozdílnost zobrazuje tabulkový statisticko - interpretační systém.Závěrečná část řeší filozofické úvahy agresivity a předkládá konkrétní návrhy na jednotlivá opatření ke zlepšení výchovného procesu. |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a The thesis called “The Aggressiveness of an Individual in a Spectrum of Circumstances and Education“ is divided into two parts: theoretical and research ones.The theoretical part deals with the elements of generation changes in the contemporary society, covering both its acceleration and its conceptual interpretation of interpersonal relations.The theory of aggressiveness and its susceptibility is presented by means of the incompatibility between the inner Ego and the formation of structures in the educational process, through heredity and social influences.The theoretical considerations outline a development perspective of aggressiveness, its changing historical understanding, including that of the triggering mechanism. The final concretization of this phenomenon determines not only general risk factors but also problems involving education in the process of aggressiveness.The following classification of aggressiveness enumerates forms and kinds of violence based on various standpoints and their destructive results, both regarding an individual in respect to his/her own traumatization and regarding the final consequences for the whole society.The maximization of pedagogical activity and the optimization of educational procedures are presented from the perspective of long-term knowledge and personal experience in the educational institution and the children s home.The research part of this thesis presents a comparative ratio of personal properties of an individual and compares and contrasts the results of aggressive and non-aggressive respondents to this project. The difference is shown and interpreted in a statistical table system. The final part deals with philosophical considerations on aggressiveness and presents specific proposals how to improve the educational process. |9 eng |
650 | 0 | 7 | |a lidská agresivita |7 ph115141 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a osobnost |7 ph115614 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a výchova |7 ph127418 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a education |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a human aggression |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a personality |2 eczenas |
655 | 7 | |a rigorózní práce |7 fd132407 |2 czenas | |
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Pedagogická fakulta |7 kn20010709279 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u http://is.muni.cz/th/203187/pedf_r/ |
CAT | |a SRAMKOVA |b 02 |c 20080303 |l MUB01 |h 0828 | ||
CAT | |a SZABOVA |b 02 |c 20080303 |l MUB01 |h 0923 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20080305 |l MUB01 |h 2211 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20080305 |l MUB01 |h 2213 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20080305 |l MUB01 |h 2213 | ||
CAT | |c 20080429 |l MUB01 |h 1814 | ||
CAT | |c 20080429 |l MUB01 |h 1828 | ||
CAT | |c 20091203 |l MUB01 |h 0206 | ||
CAT | |c 20091203 |l MUB01 |h 1849 | ||
CAT | |c 20100428 |l MUB01 |h 1007 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 00 |c 20100501 |l MUB01 |h 1149 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 00 |c 20100929 |l MUB01 |h 0328 | ||
CAT | |a batch |b 00 |c 20120324 |l MUB01 |h 0111 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20120517 |l MUB01 |h 0745 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20120710 |l MUB01 |h 0748 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20120918 |l MUB01 |h 1628 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20130303 |l MUB01 |h 0951 | ||
CAT | |c 20140127 |l MUB01 |h 1842 | ||
CAT | |c 20150703 |l MUB01 |h 1039 | ||
CAT | |c 20150901 |l MUB01 |h 1440 | ||
CAT | |c 20150921 |l MUB01 |h 1401 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20151225 |l MUB01 |h 2322 | ||
CAT | |c 20170509 |l MUB01 |h 0932 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 0930 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 1919 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20210724 |l MUB01 |h 1134 | ||
CAT | |c 20240209 |l MUB01 |h 1157 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2017-05-09 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PEDF |a Pedagogická fakulta |2 KDEP |b ÚK - depozitář |3 VP-237 |5 3201054423 |8 20080303 |f 71 |f Prezenční SKLAD |r 20080303 |
AVA | |a PED50 |b PEDF |c ÚK - depozitář |d VP-237 |e available |t K dispozici |f 1 |g 0 |h N |i 0 |j KDEP |