Vliv sebepojetí jedince na preferenci značky

Předmětem bakalářské práce je značka a její možné souvislosti se sebepojetím jedince. V první části práce se zabývám vymezením pojmu „značka“ a jejím postavením v marketingu. Další kapitoly jsou pak zaměřeny na psychologické přístupy ke značce a na vztah značky a osobnosti spotřebitele. V druhé část...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Čermáková, Karolína (Autor práce)
Další autoři: Koubek, Ladislav, 1980- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2007.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/144247/fss_b_a2/
Obálka
Popis
Shrnutí:Předmětem bakalářské práce je značka a její možné souvislosti se sebepojetím jedince. V první části práce se zabývám vymezením pojmu „značka“ a jejím postavením v marketingu. Další kapitoly jsou pak zaměřeny na psychologické přístupy ke značce a na vztah značky a osobnosti spotřebitele. V druhé části práce se soustředím především na vymezení pojmů sebepojetí a reálné a ideální já. V části poslední je pak popsán samotný výzkum práce. Exploračním výzkumem se zde snažím odpovědět na otázku, zda sebepojetí souvisí s preferencí určité značky a pokud ano, zda tato preference odpovídá spíše našemu reálnému nebo idálnímu já.. Ve výsledcích a diskuzi práce jsou uvedeny doporučení a návrhy na další výzkumy.
This thesis examines the phenomenon of a brand and its possible relationship to an individual's self-conception. First part of the thesis defines the term “brand” and deals with the question of position of a brand in marketing. The following chapters focus on psychological approaches to brands and on a relationship between the brand and a the consumer’s personality. In the second part of the thesis, I focused on defining terms “self-conception” and “real and ideal self”. The last part of the thesis deals with the research itself. By means of exploratory research I am trying to answer the question whether the self-conception relates to a preference of a particular brand. If it does, I am interested in whether this preference corresponds to the individual's real or rather ideal self. Recommendations and suggestions for subsequent research are presented in final results and discussion.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Ladislav Koubek.
Fyzický popis:41 l., [5] l. příl. : tab., il.