Reflexivita jako prostředek k promýšlení povahy média filmu v díle Wima Wenderse
V této bakalářské práci si bereme pod drobnohled filmaře Wima Wenderse. Nebudeme se však zabývat obecným portrétováním filmaře, ale chceme zkoumat jednu širší součást jeho umělecké tvorby. Většina filmů režiséra je více či méně prodchnuta zrcadlením autorského vztahu k samotnému dílu, k tvorbě, uměn...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2007
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/109021/ff_b/ |
Shrnutí: | V této bakalářské práci si bereme pod drobnohled filmaře Wima Wenderse. Nebudeme se však zabývat obecným portrétováním filmaře, ale chceme zkoumat jednu širší součást jeho umělecké tvorby. Většina filmů režiséra je více či méně prodchnuta zrcadlením autorského vztahu k samotnému dílu, k tvorbě, umění a světu vůbec. Ve filmech je přítomno promýšlení různorodých částí filmařské a umělecké činnosti. Toto promýšlení se dotýká vztahu filmaře a filmařské techniky, technologie, produkce, vnímání a chápání obrazu, potažmo kinematografie jako celku. Jedním z klíčových témat, jež je v různé míře přítomné napříč Wendersovou tvorbou, je vztah obrazu a před-kamerového světa - skutečnosti. K tomuto se váže celkové napětí v díle vznikající mezi obrazem jako zachycením skutečnosti a vyprávěním příběhů. Druhou významnou myšlenkovou linii představuje problematika nových technologií vstupujících do stále se proměňující kinematografie. Takové strategie sebezkoumání uskutečněné filmem bude In this disertation we are writing about certain aspekts of films by german filmaker Wim Wenders. We are writing mainly about aspekt of reflexivity and intermediality in his films. We understand to reflexivity as strategy of pointing art to own textual construct and also as breaking conventions for emasculation fiction to creating another new fiction. Another key term intermediality is used for describing strategies in film when is using different media. Intermediality describing collision of two different media when one medium is transofrmated with another. Wenders is using reflexive strategies in film and this reflexivity is culminating in operating with different media and its conscpiciousness. Wim Wenders is using these strategies for thinking about film picture, cinematography and its history. In analysis we are trying to find connection between general reflexivity and intermediality. We are describing directors relation to picture, narration, history of cinematogr |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Petr Szczepanik |
Fyzický popis: | 55 l. |