Koncerty pro dva klavíry a orchestr B. Martinů a F. Poulenca - stylová analýza
Bakalářská práce se zabývá Koncerty pro dva klavíry a orchestr Francise Poulenca a Bohuslava Martinů. První část práce je věnována problematice pojmu neoklasicismus a okolnostem vzniku a prvních uvedení zmiňovaných skladeb. Druhá část je zaměřená analyticky. Jsou zde srovnány obě skladby z hlediska...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Čeština |
| Vydáno: |
2007
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | Elektronická verze přístupná pouze pro studenty a pracovníky MU |
| Shrnutí: | Bakalářská práce se zabývá Koncerty pro dva klavíry a orchestr Francise Poulenca a Bohuslava Martinů. První část práce je věnována problematice pojmu neoklasicismus a okolnostem vzniku a prvních uvedení zmiňovaných skladeb. Druhá část je zaměřená analyticky. Jsou zde srovnány obě skladby z hlediska harmonie, rytmu, melodiky a formy, za účelem identifikace inspirací v hudebních obdobích baroka a klasicismu. In my thesis I focus on the Concertos for two pianos and orchestra by Francis Poulenc any Bohuslav Martinů. The first chapter analyses the notion of "Neo-Classicism" as defined and used both in the dictionaries of music and musicologist literature. I analyse the evolution of their compositional work with neo-classical elements. In the following analytical part I try to identify both autors sources of inspiration in the baroque and classicist forms, harmonics, metres and rhythms. On the basis of the analysis it also important to emphasize that each of two composers uses the neo-classical elements differently, and therefore tho notion of Neo-Classicism needs further subdivision and specification. |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jana Perutková |
| Fyzický popis: | 64 l. : noty |