Poetika a kulturní identita českého hiphopu
Počátkem devadesátých let dvacátého století začaly v souvislosti s celosvětovým boomem pronikat do českého kulturního prostředí první nahrávky hiphopu. Tento hudební styl se vyvinul na konci sedmdesátých let v New Yorku v komunitě mladých černošských přistěhovalců. Představuje specifickou uměleckou...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2006
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/74248/ff_b/ |
Shrnutí: | Počátkem devadesátých let dvacátého století začaly v souvislosti s celosvětovým boomem pronikat do českého kulturního prostředí první nahrávky hiphopu. Tento hudební styl se vyvinul na konci sedmdesátých let v New Yorku v komunitě mladých černošských přistěhovalců. Představuje specifickou uměleckou formu, zahrnující graffiti, breakdance, emceeing a deejaying. Čerpá z africké tradice vyprávění příběhů a muziko-lingvistických praktik, které kombinuje zpočátku především s jamajským reggae. Z původně undergroundového prostředí se během devadesátých let dostává do popředí zájmu posluchačů i vydavatelů na celém světě. Hiphop představuje postmoderní formu populární hudby, je možné jej produkovat v různých geografických destinacích, kde si vytváří lokální poetiku a lokální kulturní identitu. V českém prostředí je tato identita formována především na přelomu tisíciletí. Obsahuje na jedné straně obecné, globální prvky identity, kam patří základní hudební postupy a způsob vokalizace textů, na st The first hiphop records began to infiltrate to Czech setting in connection with world-wide boom at the beginning of 1990 s. This music style has developed in the community of young Afro-American refugees in New York in late seventies. It is a specific art form including graffiti, breakdance, emceeing and deejaying. It extracts from African tradition of storytelling and music linguistic practices, combining it initially with Jamaican reggae. From original underground base it became one of the most popular music style for audience and producers in the world during nineties. Hip-hop represents postmodern form of pop music which can be produced in different geographical locality, where it generates local poetics and local cultural identity. This identity has been formed in Czech republic mostly at the turn of millennium. On one hand it includes general, global elements of identity basic music procedure and the way of vocalization of lyrics, on the other hand local elements, e.g. a life |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Aleš Opekar |
Fyzický popis: | 46 l. : barev. il. |