Finská kinematografie: národní úspěchy a prohry?
Práce zkoumá jednotlivé pohledy na vývojové tendence finského filmu (Peter Cowie, Sakari Toiviainen, Eila Kaarresalo - Kasari, Kari Uusitalo, Bernard a Frýdlová). Porovnává je a usouvztažňuje ke konceptu národní kinematografie, jak jej vymezuje Andrew Higson v textu "The Concept of Natioanl Cin...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2006.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/40382/ff_b/ |
Shrnutí: | Práce zkoumá jednotlivé pohledy na vývojové tendence finského filmu (Peter Cowie, Sakari Toiviainen, Eila Kaarresalo - Kasari, Kari Uusitalo, Bernard a Frýdlová). Porovnává je a usouvztažňuje ke konceptu národní kinematografie, jak jej vymezuje Andrew Higson v textu "The Concept of Natioanl Cinema", a k přehodnocení tohoto modelu, které nabízí Stehpen Crofts v textu "Reconceptualizing National Cinama/s". Vnější a vnitřní pohled na finskou kinematografii doplňuje seznamem konkrétních snímků, jež pronikly do české, respektive československé distribuce v letech 1944-2006. The bachelor thesis deals with the certain views of Finnish history of cinema (Peter Cowie, Sakari Toiviainen, Eila Kaarresalo - Kasari, Kari Uusitalo, Bernard, and Frýdlová). The author compares these with each other and also with two theoretical texts: "The Concept of Natioanl Cinema" by Andrew Higson and "Reconceptualizing National Cinama/s" by Stehpen Crofts. Outer and inner views are completed with the list of particular movies, which were shown in the Czech Republic, or in Czechoslovakia between 1944-2006. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Michal Kovář. |
Fyzický popis: | 65 l. |