Finská kinematografie: národní úspěchy a prohry?

Práce zkoumá jednotlivé pohledy na vývojové tendence finského filmu (Peter Cowie, Sakari Toiviainen, Eila Kaarresalo - Kasari, Kari Uusitalo, Bernard a Frýdlová). Porovnává je a usouvztažňuje ke konceptu národní kinematografie, jak jej vymezuje Andrew Higson v textu "The Concept of Natioanl Cin...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Štollová, Alžběta, 1981- (Autor práce)
Další autoři: Kovář, Michal, 1974- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006.
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/40382/ff_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Práce zkoumá jednotlivé pohledy na vývojové tendence finského filmu (Peter Cowie, Sakari Toiviainen, Eila Kaarresalo - Kasari, Kari Uusitalo, Bernard a Frýdlová). Porovnává je a usouvztažňuje ke konceptu národní kinematografie, jak jej vymezuje Andrew Higson v textu "The Concept of Natioanl Cinema", a k přehodnocení tohoto modelu, které nabízí Stehpen Crofts v textu "Reconceptualizing National Cinama/s". Vnější a vnitřní pohled na finskou kinematografii doplňuje seznamem konkrétních snímků, jež pronikly do české, respektive československé distribuce v letech 1944-2006.
The bachelor thesis deals with the certain views of Finnish history of cinema (Peter Cowie, Sakari Toiviainen, Eila Kaarresalo - Kasari, Kari Uusitalo, Bernard, and Frýdlová). The author compares these with each other and also with two theoretical texts: "The Concept of Natioanl Cinema" by Andrew Higson and "Reconceptualizing National Cinama/s" by Stehpen Crofts. Outer and inner views are completed with the list of particular movies, which were shown in the Czech Republic, or in Czechoslovakia between 1944-2006.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Michal Kovář.
Fyzický popis:65 l.