Prostorová expanze systémů vysokorychlostní železniční dopravy v Evropě
V druhé polovině 20. století rostla intenzita dopravy poměrně rychlým tempem. Avšak železniční dopravu zasáhl výrazný pokles podílu na dopravním trhu. Současná podoba dopravního trhu způsobuje řadu enviromentálních změn a negativních sociálních jevů. Z tohoto pohledu se jeví železniční doprava jako...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2006.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/106434/prif_b/ |
Shrnutí: | V druhé polovině 20. století rostla intenzita dopravy poměrně rychlým tempem. Avšak železniční dopravu zasáhl výrazný pokles podílu na dopravním trhu. Současná podoba dopravního trhu způsobuje řadu enviromentálních změn a negativních sociálních jevů. Z tohoto pohledu se jeví železniční doprava jako nejšetrnější. Rozšiřující se vysokorychlostní železniční doprava se stává konkurentem pro silniční i leteckou dopravu na střední vzdálenosti v rychlosti i kvalitě přepravy. Evropská dopravní politika usiluje o vybudování transevropské interoperabilní železniční sítě. Některé projekty Evropské unie se týkají také České republiky. The intensity of transport increased relatively quickly in the second half of 20th century. However, the proportion of railways on the transportation market decreases. Current situation in the transportation market implicates a lot of environmental changes and negative social phenomena. The railway is the most considerate from this view. The high-speed railway transport becomes a significant competitor for road and air transport in speed and transportation quality. The European transport policy works for building transeuropean interoperable railway network. Some projects of European Union involve the Czech Republic. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Daniel Seidenglanz. |
Fyzický popis: | 46 l., [6] l. příl. |