Uplatnění komunitního přístupu při koncipování služeb DPC
Tématem této diplomové práce je Uplatnění komunitního přístupu při koncipování služeb domů na půl cesty a předmetem jsou služby pro cílovou skupinu osoby se syndromem ústavní závislosti, resp. pro mládež, která končí pobyt v ústavním zařízení typu dětský domov. Záměrem práce je sledovat, do jaké mír...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2006.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/143806/fss_m/ |
Shrnutí: | Tématem této diplomové práce je Uplatnění komunitního přístupu při koncipování služeb domů na půl cesty a předmetem jsou služby pro cílovou skupinu osoby se syndromem ústavní závislosti, resp. pro mládež, která končí pobyt v ústavním zařízení typu dětský domov. Záměrem práce je sledovat, do jaké míry jsou sociální služby poskytované v rámci tohoto typu zařízení koncipovány na základě interorganizační komunikace mezi domem na půl cesty a dětskými domovy ve zvolené lokalitě a vychází tak z potřeb potenciálních klientů. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části jsou rozpracovány základní pojmy: dům na půl cesty, dětský domov, ústavní výchova, cílová skupina domů na půl cesty, poslání a cíle domů na půl cesty, interakce a komunikace, komunitní přístup, komunita a komunitní plánování. V metodologické části jsou zvoleny metody a techniky sběru dat a navrhnuta koncepce výzkumu. V analytické části je provedena analýza získaných dat, shrnutí poznatků a odpovědí na dílčí výzkumné otáz. The theme of this dissertation is The use of community access on forming services of the half-way houses and the object are services for the target group the persons with syndrome of institutional dependence, if you like for young people who end staying in institution like childrens home. The goal of this dissertation is to observe to what degree are social services provided within this type of institution conceived on the basis of interorganisational communication between the half-way house and the childrens homes in select locality and it is coming out of the needs of the potential clients. The dissertation is divided into three parts. In the theoretical part there are developed basic definitions: the half-way house, the childrens home, the institutional education, the target group of the half-way house, the mission and the target of the half-way house, interaction and communication, community access, community and community planning. In the methodological part there are selected . |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Kateřina Kubalčíková. |
Fyzický popis: | 75 l. : tab. |