Zobrazení dětství a ideálů výchovy dětí v české a zahraniční časopisecké reklamě

Cílem této práce je analýza způsobu vnímání dětství a ideálů výchovy dětí v české společnosti a komparace těchto českých trendů s výsledky západoevropské analýzy Malene Gram Reprezentace ideálu výchovy dětství v současné evropské tištěné reklamě, která byla otištěna v časopise Childhood v roce 2004....

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Julínková, Alena, 1982- (Autor práce)
Další autoři: Nosál, Igor, 1963- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2006
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/102990/fss_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Cílem této práce je analýza způsobu vnímání dětství a ideálů výchovy dětí v české společnosti a komparace těchto českých trendů s výsledky západoevropské analýzy Malene Gram Reprezentace ideálu výchovy dětství v současné evropské tištěné reklamě, která byla otištěna v časopise Childhood v roce 2004. Metodologie práce je založena na využití kvantitativní a kvalitativní analýzy obsahu vzorku 100 reklam zveřejněných v celkem pěti českých časopisech pro ženy a v tzv. rodinných časopisech. Výzkumná hypotéza práce zní: Vnímání dětství v české společnosti se neliší od západoevropského pohledu (jak jej popsala Gram), stejně jako české ideály výchovy dětí. Pravdivost této hypotézy se nepodařilo výzkumem reklam potvrdit, protože vyvstalo hned několik odlišností. České dítě není považováno za osobnost (na rozdíl od nizozemských reklam), stěžejní není ani vývoj jeho inteligence, fantazie a kreativity (na rozdíl od reklam francouzských a německých). České děti jsou zobrazovány spíše jako pasivní a
The aim of this study is to analyze the way of perceiving childhood and the ideals of upbringing in the Czech society, and comparison of these Czech trends with the results of Grams western European analysis Ideals for upbringing represented in contemporary European advertisements, published in Childhood magazine in 2004. Methodology of this study is based on using both qualitative and quantitative methods of analysis on the sample of 100 advertisments printed in 5 womens and parental magazines. Research hypothesis of this study is: Perceiving childhood in Czech society doesnt differ from western European view (described by Gram), like Czech ideals of upbringing. This hypothesis hasnt been confirmed, because many differences occured. Czech child is not conseidered to be a personality (compared to Dutch), nor inteligence, neither fantasy and creativity is crucial (compared to French and German ads). Czech children are presented as being rather pasive and vulnerable individuals, the mos
Popis jednotky:Vedoucí práce: Igor Nosál
Fyzický popis:50 l.