Rodové odlišnosti v autobiografických příbězích třináctiletých
V návaznosti na longitudinální studii Elspac se práce zabývá analýzou autobiografických textů třináctiletých. Cílem výzkumu je ověřit, zda se v autobiografických příbězích třináctiletých dají na základě vyjádření některých charakteristik sledovat nějaké rodové odlišnosti. Výzkumným souborem jsou dět...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2006.
|
Témata: | |
On-line přístup: | Elektronická verze přístupná pouze pro studenty a pracovníky MU |
Shrnutí: | V návaznosti na longitudinální studii Elspac se práce zabývá analýzou autobiografických textů třináctiletých. Cílem výzkumu je ověřit, zda se v autobiografických příbězích třináctiletých dají na základě vyjádření některých charakteristik sledovat nějaké rodové odlišnosti. Výzkumným souborem jsou děti zapojené do longitunální studie Elspac, výzkumným materiálem je 431 autobiografických textů. Práce se blíže věnuje analýze čtyř proměnných vyjádření výkonu, kamarádství, explicitnímu vyjádření emocí v textu a délce textu, všechny v závislosti na pohlaví. Povedlo se ukázat, že v některých charakteristikách se od sebe texty chlapců a děvčat skutečně statisticky významně liší, můžeme říci, že rodové odlišnosti se v textech nalézt dají. Related to longitudial study Elspac, the work concerns with an analysis of autobiographical texts of thirteen years old children . The purpose of the research is to verify, wheather we observe in autobiographical stories of thirteen years old children gender differences based on some chosen characteristic. Research set are children engaged in longitudial study Elspac. The research material consists of 431 autobigraphical texts. The work is closely devoted to the analysis of four variables expresion of performance, friendship, explicit expresion of emotions in texts and the length of text. All of the above variables are in dependant on gender. I managed to prove, that certain texts features of boys and girls are significantly different from statistical point of view. We can conclude, that gender differences can be found. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jan Vančura. |
Fyzický popis: | 45 l. : tab., graf. |